Søk om penger til hunde- og katteforskning

Nå er tiden inne for å søke om forskningsmidler fra Agrias Forskningsfond for 2016. Forskere med hunde- og katteprosjekter, er velkomne til å søke om bidrag til sine forskningsprosjekter.

-  Agria setter hvert år av en del av premieinntekten til forskning. Dette gjør vi i samarbeid med Svensk Kennelklub, sier Pekka Olson, sjef for veterinære strategier hos Agria Dyreforsikring.

Agria har som mål at flere sykdommer skal forebygges, diagnostiseres og behandles. I 2015 delte Agrias forskningsfond ut 5 millioner, til forskjellige prosjekter på Sveriges Landbruksuniversitet, Københavns Universitet og NMBU i Oslo.

Man kan søke om forskningsmidler i perioden 1. juli - 1. oktober. Forskeren skal være tilknyttet et universitet, en forskningsinstitusjon eller andre relevante organisasjoner, for eksempel et dyrehospital.

Om forskningsfondet

Agrias Forskningsfond er til for å fremme forskning om selskapsdyr innen veterinærmedisin, genetik og etologi, men også forskning om selskapsdyrenes psykiske, sosiale og økonomiske betydning. Målet er at forskningsresultatene skal ha praktisk betydning og gi gode forutsetninger for fremgangsrikt avlsarbeid, bedre dyresunnhet og dyrehold. For søknad eller mer informasjon, les her.

Om oss

Agria Dyreforsikring gir norske hunder, katter og hester og deres eiere fleksible forsikringsløsninger. Agria Dyreforsikring er en filial av Agria International som er et datterselskap av Agria Djurförsäkring. Vi er et forsikringsselskap som er spesialisert innen forsikring av hund, katt og hest. I tillegg til Norge har Agria virksomhet også i Sverige, Danmark og England.