AKERBP: Forslag til endringer i DETNOR02 obligasjonslåneavtale akseptert

Aker BP ASA ("Aker BP" eller "selskapet") refererer til børsmelding av 30. september 2016 med innkalling til obligasjonseiermøte der selskapet ba om endringer i obligasjonslånsvilkårene i DETNOR02.

Obligasjonseiermøte i DETNOR02 er nå avholdt. De foreslåtte endringene i obligasjonslånsvilkårene i innkallingen fra selskapet ble akseptert i obligasjonseiermøtet. Forslaget ble stemt gjennom med 94,41 % av stemmene.

Effektiv dato for den nye låneavtalen er 14. oktober 2016. Notat fra obligasjonseiermøtet er vedlagt denne børsmeldingen.

Investorkontakt: Jonas Gamre, leder investorkontakt, tlf: 971 18 292
Mediekontakt: Geir Bjørlo, Corporate Communications, tlf: 915 40 000

Aker BP er et fullverdig oljeselskap som driver leting, utbygging og produksjon på norsk kontinentalsokkel. Aker BP er operatør på Alvheim, Skarv, Valhall, Hod, Ula og Tambar, i tillegg Ivar Aasen-feltet som er under utbygging. Selskapet er også partner i Johan Sverdrup-feltet. Aker BP har hovedkontor på Fornebu og er notert på Oslo Børs under tickerkoden AKERBP. Mer om Aker BP på www.akerbp.com.

Opplysningene i denne meldingen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven § 5-12.