Invitasjon til presentasjon av resultat for tredje kvartal 2014

Det norske oljeselskap ASA presenterer resultat for tredje kvartal 2014, onsdag 5. november 2014.

Presentasjonen vil finne sted i Det norskes lokaler i Oslo, inngang via Bryggetorget 1, fra klokken 08:30.

Vennligst send påmelding til detnor@detnor.no innen 4. november 2014 klokken 12.00.

Det vil være mulig å følge kvartalspresentasjonen direkte på vår hjemmeside www.detnor.no.

Investor Relations Manager, Jonas Gamre
Telefon: 971 18 292, e-post: jonas.gamre@detnor.no.

Det norske er et fullverdig oljeselskap med aktivitet innen leting, utbygging og drift på den norske kontinentalsokkelen. Vi bygger et av Europas største uavhengige oljeselskap.

Det norske er operatørEn av rettighetshaverne i en lisensDette er det samme som en utvinningstillatelse. En utvinningstillatelse er en konsesjon, dvs. en rettighet til å drive leting etter petroleumsressurser og deretter produksjon i et angitt geografisk område på norsk sokkel i et begrenset tidsrom. Konsesjonen gis av myndighetene ved Olje- og energidepartementet til ett eller flere kvalifiserte oljeselskap. Samarbeidet mellom oljeselskapene i en lisens er regulert i avtaler vedtatt av myndighetene., og som på alle rettighetshaveres vegne forestår den daglige ledelse av lisensens arbeid. Operatøren utpekes av Olje- og energidepartementet. for det produserende Alvheimfeltet og for utbyggingen av Ivar Aasen-feltet. Selskapet er også partner i Johan Sverdrup-feltet. Det norske har en aktiv letevirksomhet på norsk sokkel og en ambisiøs strategi for fortsatt vekst.

Det norske har hovedkontor i Trondheim og kontorer i Stavanger, Oslo og Harstad. Det norske er notert på Oslo Børs med ticker ‘DETNOR’. Les mer om Det norske på www.detnor.no.

Opplysningene i denne meldingen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven § 5-12.