Resultat avgrensing på Geitungen

Det norske oljeselskap ASA er som partner i utvinningstillatelse 265 i ferd med å avslutte boringen av avgrensningsbrønn 16/2-19, på den nordlige marginen av Johan Sverdrup-feltet.

Brønnen påtraff en brutto oljekolonne på 4,5 meter i sandstein som antas å være fra Statfjordformasjonen. Partnerne i lisensen har besluttet å bore et sidesteg omtrent 1 000 meter mot sørvest for å avklare den nordlige utstrekningen av sandsteiner i Draupneformasjonen, som hovedreservoaret på Johan Sverdrup består av.

Rettighetshaverne er Statoil (operatør, 40 prosent), Petoro AS (30 prosent), Det norske oljeselskap ASA (20 prosent), Lundin Norway AS (10 prosent).

Kontak t :
Direktør investorkontakt, Knut Evensen, tlf.: +47 950 77 622

Det norske oljeselskap ASA (DETNOR) er et offensivt selskap med betydelig leteaktivitet på norsk sokkel. Det norske har hovedkontor i Trondheim, og kontorer i Oslo og Harstad. Det norske er notert på Oslo Børs med ticker "DETNOR". Les mer om Det norske på www.detnor.no

Det norske er et fullverdig oljeselskap med aktivitet innen leting, utbygging og drift på den norske kontinentalsokkelen. Vi bygger et av Europas største uavhengige oljeselskap. Det norske er operatør for det produserende Alvheimfeltet og for utbyggingen av Ivar Aasen-feltet. Selskapet er også partner i Johan Sverdrup-feltet. Det norske har en aktiv letevirksomhet på norsk sokkel og en ambisiøs strategi for fortsatt vekst. Det norske har hovedkontor i Trondheim og kontorer i Stavanger, Oslo og Harstad. Det norske er notert på Oslo Børs med ticker 'DETNOR'. Les mer om Det norske på www.detnor.no.