Nytt varmeanlegg styrer både varme og kjøling

To systemer blir ett i det nye varmesystemet Alde Compact 3020 High Efficiency. Med Aldes nye varmeanlegg er det mulig å styre både varme og kjøling fra betjeningspanelet i bobilen eller campingvognen. I tillegg går det enkelt an å veksle mellom gass- og strømdrift og å slå varmtvannsproduksjonen helt av om natten.

Når Alde nå kommer med sitt nye, oppdaterte varmesystem Alde Compact 3020 High Efficiency, er det med en rekke nye funksjoner. Betjeningspanelet er oppdatert og mer brukervennlig, og har blant annet en fullstendig klimaautomatikk. Temperaturen stilles inn etter ønske, og sammen med et Truma Aventa Comfort sørger varmeanlegget for at ønsket temperatur opprettholdes. Med nye funksjoner som night mode og day mode stilles systemet inn automatisk etter ønske, både nattestid og på dagtid. Det nye systemet kan dessuten utstyres med et avansert "option board" med premiumfunksjoner som varmeveksler, booster, gulvvarme og en ekstra varmtvannsbereder. Alde Compact 3020 er kontrollert og godkjent ifølge ny standard ECE R122 & R10, og varmeanleggets utførelse er den samme som for modellen Alde Compact 3010.

– Alde har alltid stått for smarte løsninger, og vårt nye varmeanlegg er laget i ekte Alde-ånd. Vi har jobbet lenge med utviklingen av det nye systemet, så vi tror at mange vil oppleve at deres mobile bolig blir enda mer behagelig med det nye varmeanlegget, sier Håkan Streimer, Sales & Marketing Manager hos Alde.

Alde fremstiller varmeanlegg for bobiler og campingvogner. Bak dagens Alde står den smarte oppfinneren og entreprenøren Alde Rask. Allerede på 50-tallet savnet Alde komfort i campingvognen han hadde fått bygget til familien sin. På 60-tallet lansert Alde det første varmeanlegget for fritidskjøretøy, som raskt fikk oppmerksomhet på grunn av effektiviteten. Den dag i dag ligger selskapets hovedkontor og produksjonsanlegg i Färlöv utenfor Kristianstad, og er i dag et verdensledende selskap innenfor sitt felt og er representert på et stort antall markeder.

Alde Compact 3020 selges av Aldes forhandlere, se liste på www.alde.se/support/alde-servicestaellen

Vil du lese mer om Alde, kan du gå inn på www.alde.se

For å laste ned bilder med høy oppløsning, kan du gå inn på www.alde.se

Hvis du har spørmål eller ønsker mer informasjon, kan du kontakte:

Karin Pontén, pressekontakt Vår pr-byrå, +46 708 66 66 31, karin.ponten@varprbyra.se