AniCura entrer ny region i Norge

AniCura, en av Europas ledende leverandører av førsteklasses veterinærmedisin for smådyr, trer inn i en ny region i Norge når Molde Dyreklinikk på Nord-Vestlandet blir med i AniCura.

AniCura entret Norge i 2012, da fem veterinærklinikker i Oslo-regionen ble innlemmet i selskapet. Siden da har 46 klinikker, fra Mandal i sør til Tromsø i Nord blitt med i AniCura-familien. Med innlemmingen av Molde Dyreklinikk i Møre og Romsdal i nordvest, ekspanderer AniCura til en ny region med sine veterinærtjenester.

- Møre og Romsdal er en ny og veldig interessant region for AniCura, med stadig større etterspørsel etter veterinærtjenester av høy kvalitet. Molde Dyreklinikk har et godt rykte blant regionens dyreeiere og er en velkjent klinikk blant henvisende veterinærer, sier Erik Hauge, daglige leder, AniCura Norge.

Molde Dyreklinikk ble grunnlagt i 1992 av veterinær Astri Nilsson. De flyttet til nye lokaler i 2002 og pusset opp i 2014. De 270 m2 inkluderer i dag tre undersøkelsesrom, operasjonsrom, røntgen, ultralyd, tannrom og laboratorium. Klinikken har åtte ansatte som sammen behandler 7600 pasienter hvert år, mange av disse henvist fra mindre klinikker i regionen. Molde Dyreklinikk er sertifisert av Den Norske Veterinærforening.

- Vi er spente på å bli en del av et så sterkt nettverk av veterinærer med verdier som er like våre. Sammen kan vi forbedre kvaliteten på behandlingen og tilby utviklingsmuligheter for våre ansatte, sier Monica Folland, ny daglig leder ved Molde Dyreklinikk.

Molde Dyreklinikk ble en del av AniCura i Mars 2018.

For mer informasjon, vennligst kontakt

Sasja Elisabeth Rygg, Kommunikasjonsansvarlig AniCura Norge, +47 90 94 51 30

AniCura er en familie av fremtredende dyresykehus og dyreklinikker som er spesialiserte på smådyr. Selskapet ble etablert i 2011 som den første sammenslåing av dyresykehus i Norden, bygget på ideen om at forente ressurser skaper muligheter for bedre veterinærmedisin. I dag er AniCura et forbilde innen avansert veterinærmedisin og en høyt verdsatt partner for dyreeiere og henvisende veterinærer i Europa.

Selskapet tilbyr et stort utvalg av medisinske og kirurgiske tjenester. Dette omfatter alt fra forebyggende og basisbehandling til avansert diagnostikk, indremedisin, akuttmedisin, kirurgi og ortopedi. AniCura tilbyr også rehabilitering, fysioterapi og kostholdsråd, samt nøye utvalgte typer dyrefôr og pleieprodukter.

AniCura tilbyr moderne diagnostikk og behandling av høy kvalitet på 200 steder i Europa og skaper trygghet for dyreeiere gjennom pasientsikkerhet og høy tilgjengelighet. Selskapets 4 000 dedikerte medarbeidere tar hvert år hånd om over to millioner pasienter. AniCura er en anerkjent utdannings- og henvisningsinstans.

For informasjon om hvordan AniCura jobber for å skape fremtidens veterinærmedisin, besøk gjerne vår hjemmeside www.anicuragroup.com

Møre og Romsdal er en ny og veldig interessant region for AniCura, med stadig større etterspørsel etter veterinærtjenester av høy kvalitet. Molde Dyreklinikk har et godt rykte blant regionens dyreeiere og er en velkjent klinikk blant henvisende veterinærer.
Erik Hauge, daglige leder AniCura Norge