Kongsvinger Veterinærklinikk blir en del av AniCura

AniCura, som er ledende innen høykvalitativ veterinærmedisinsk behandling av selskapsdyr, innlemmer nå Kongsvinger Veterinærklinikk i Hedmark fylke i gruppen. Sammenslåingen innebærer økte muligheter for veterinærmedisinsk utvikling og samarbeid til gavn for dyreeiere i regionen.

Kongsvinger Veterinærklinikk ble grunnlagt i 1978 og tar imot rundt 7000 pasienter årlig. I dag arbeider sju veterinærer og seks dyrepleiere og assistenter på klinikken, som hovedsakelig har fokus på selskapsdyr, men som også undersøker og behandler hester og produksjonsdyr i sin ambulatoriske praksis.

Klinikken, som er sertifisert av Den Norske Veterinærforening, tar imot henviste pasienter fra klinikker i regionen for blant annet ortopediske inngrep, bløtvevskirurgi, samt større utredninger i kardiologi, gastroenterologi och endokrinologi. Klinikken holder til i lokaler som ble bygget i 1978, og modernisert og bygget ut 2009. Den er utrustet med fleksibelt gastroskop, eget tannrom, rehabiliteringsavdeling, moderne utstyr for bildediagnostikk og eget laboratorium.

Per i dag tilbyr Kongsvinger Veterinærklinikk døgnvakt for akutt syke dyr, men det foreligger planer om å ekspandere fra dyreklinikk til dyresykehus, med utvidede muligheter for oppstalling av alvorlig syke pasienter over lengre tid.

”Vår drift ved Kongsvinger Veterinærklinikk har vært i kontinuerlig utvikling siden vi startet i 1978. Når vi nå planlegger å ta det neste steget på vår reise ved å bli et fullskala dyresykehus, er det et naturlig valg å slutte seg til AniCura. Gjennom å gå inn i gruppen får vi ikke bare trygghet og støtte i forbindelse med at vi ekspanderer, men også tilgang til et omfattende kollegialt nettverk og til veterinærmedisinsk kunnskapsutveksling,” sier Bjarne Kvale, daglig leder ved Kongsvinger Veterinærklinikk.

”AniCura ønsker Kongsvinger Veterinærklinikk hjertelig velkommen. Klinikken er veletablert i regionen og verdsetter, akkurat som AniCura, kvalitet og trygghet. Ikke minst deler vi en sterk ambisjon om å videreutvikle det veterinærmedisinske tilbudet til våre kunder. Vi ser frem til å jobbe sammen for å skape fremtidens veterinærmedisin”, sier Øyvind Johnsen Brøgger, daglig leder i AniCura Norge.

AniCura Norge har på kort tid utviklet seg til en ledende veterinærmedisinsk institusjon, som dekker et stort geografisk område og innehar bred veterinærmedisinsk kompetanse. AniCura Norge favner nå om 32 velrennomerte dyreklinikker og dyresykehus som tar imot dyreeiere med både små og store bekymringer. Mange av AniCuras klinikker er også henvisningsinstans for avanserte og komplekse utredninger og behandlinger.

For ytterligere informasjon, vennligst ta kontakt med
Bjarne Kvale, Daglig leder Kongsvinger Dyreklinikk, +47 907 75 908
Øyvind Johnsen Brøgger, daglig leder AniCura Norge, +47 945 07 210

AniCura er ledende innen høykvalitativ veterinærmedisin for kjæledyr. Selskapet ble dannet ut fra ideen om at forente ressurser gir rom for å utøve bedre veterinærmedisinsk virksomhet. AniCura ble etablert i 2011 som den første sammenslåing av dyresykehus i Norden. Selskapet er i dag et forbilde innenfor spesialisert veterinærmedisin for selskapsdyr og en høyt verdsatt partner for dyreeiere og henvisende veterinærer i Nord-Europa.

AniCura tilbyr et komplett utvalg av medisinske og kirurgiske tjenester. Dette omfatter alt i fra forebyggende medisin til avansert diagnostikk, intensivpleie, kirurgi og ortopedi. AniCura tilbyr også rehabilitering, fysioterapi og kostholdsråd, og tilbyr utvalgte typer dyrefôr og pleieprodukter.

AniCura består av mange av Europas mest prominente dyresykehus og klinikker, og tilbyr moderne diagnostikk og behandling av høy kvalitet. Våre klinikker og dyresykehus finnes på over 80 steder, noe som skaper trygghet og høy tilgjengelighet. Hvert år behandler selskapets 1700 veterinærer og dyrepleiere rundt 850 000 pasienter. AniCura er en ledende utdannings- og henvisningsinstans.

Mer informasjon på www.anicuragroup.com

Vår drift ved Kongsvinger Veterinærklinikk har vært i kontinuerlig utvikling siden vi startet i 1978. Når vi nå planlegger å ta det neste steget på vår reise ved å bli et fullskala dyresykehus, er det et naturlig valg å slutte seg til AniCura. Gjennom å gå inn i gruppen får vi ikke bare trygghet og støtte i forbindelse med at vi ekspanderer, men også tilgang til et omfattende kollegialt nettverk og til veterinærmedisinsk kunnskapsutveksling.
Bjarne Kvale, daglig leder ved Kongsvinger Veterinærklinikk
AniCura ønsker Kongsvinger Veterinærklinikk hjertelig velkommen. Klinikken er veletablert i regionen og verdsetter, akkurat som AniCura, kvalitet og trygghet. Ikke minst deler vi en sterk ambisjon om å videreutvikle det veterinærmedisinske tilbudet til våre kunder. Vi ser frem til å jobbe sammen for å skape fremtidens veterinærmedisin.
Øyvind Johnsen Brøgger, daglig leder i AniCura Norge