Mandal Dyreklinikk slutter seg til AniCura

AniCura, en av Europas ledende leverandører av førsteklasses veterinærtjenester for smådyr, kjøper Mandal Dyreklinikk. Samarbeidet medfører at dyreklinikken får tilgang til AniCuras brede kompetansenettverk og styrker sitt dyrehelsetilbud.

Mandal Dyreklinikk ble etablert i 2004 av veterinærene  Aud Thelin og Thomas Nymoen. Klinikken tar årlig imot ca 5000 pasienter fra Mandal og andre deler av Sørlandet.

I tillegg til et bredt poliklinisk tilbud på klinikken, tilbys dyreeiere og pasienter kirurgi, tannbehandling, røntgen- og ultralydundersøkelser. Klinikken har også spesialkompetanse innen rehabilitering og hudsykdommer.  Thomas Nymoen er internasjonalt sertifisert rehabiliteringsterapeut for hunder (CCRP). Aud Thelin er i ferd med å gjennomføre en spesialisering innenfor dermatologi, GPCertDerm. Denne skal etter planen fullføres i løpet av 2017.

I 2012 flyttet Mandal Dyreklinikk inn i nåværende lokaler nær Mandal sentrum. Lokalene har høy standard, og består av tre undersøkelsesrom, en operasjonssal og et laboratorium. Klinikken har også en moderne rehabiliteringsavdeling med vanntredemølle og laserbehandling.

– Vi ser fram til å bli en del av AniCura og det faglige samarbeidet på Sørlandet. Dette setter oss i kontakt med enda flere dyktige kolleger som deler vår visjon. Dermed kan vi tilby våre kunder og pasienter enda bedre service og bredere kompetanse innen helse, sier daglig leder Thomas Nymoen.

– Vi ønsker Mandal Dyreklinikk varmt velkommen. Deres kompetanse og høye ambisjoner vil bidra positivt til til AniCura-familien og, framfor alt, til våre kunder og pasienter på Sørlandet og i resten av Norge, sier Øyvind Johnsen Brøgger, daglig leder AniCura Norge.

For mer informasjon, vennligst kontakt

Thomas Nymoen, daglig leder Mandal Dyreklinikk, +47 918 620 40

Øyvind Johnsen Brøgger, daglig leder AniCura Norge, +47 945 07 210

AniCura er en familie av fremtredende dyresykehus og dyreklinikker som er spesialiserte på smådyr. Selskapet ble etablert i 2011 som den første sammenslåing av dyresykehus i Norden, bygget på ideen om at forente ressurser skaper muligheter for bedre veterinærmedisin. I dag er AniCura et forbilde innen avansert veterinærmedisin og en høyt verdsatt partner for dyreeiere og henvisende veterinærer i Europa.

Selskapet tilbyr et stort utvalg av medisinske og kirurgiske tjenester. Dette omfatter alt fra forebyggende og basisbehandling til avansert diagnostikk, indremedisin, akuttmedisin, kirurgi og ortopedi. AniCura tilbyr også rehabilitering, fysioterapi og kostholdsråd, samt nøye utvalgte typer dyrefôr og pleieprodukter.

AniCura tilbyr moderne diagnostikk og behandling av høy kvalitet på 130 steder i Europa og skaper trygghet for dyreeiere gjennom pasientsikkerhet og høy tilgjengelighet. Selskapets 2 500 dedikerte medarbeidere tar hvert år hånd om over en million pasienter. AniCura er en anerkjent utdannings- og henvisningsinstans.

For informasjon om hvordan AniCura jobber for å skape fremtidens veterinærmedisin, besøk gjerne vår hjemmeside www

Vi ser fram til å bli en del av AniCura og det faglige samarbeidet på Sørlandet. Dette setter oss i kontakt med enda flere dyktige kolleger som deler vår visjon. Dermed kan vi tilby våre kunder og pasienter enda bedre service og bredere kompetanse innen helse.
Thomas Nymoen, daglig leder Mandal Dyreklinikk
Øyvind Johnsen Brøgger, daglig leder AniCura Norge