Skien Dyreklinikk blir en del av AniCura

AniCura, en av Europas ledende leverandører av førsteklasses veterinærmedisin for smådyr, fortsetter veksten med Skien Dyreklinikk. For dyreklinikken innebærer det nye muligheter til kunnskapsutveksling og veterinærmedisinsk utvikling samt en forsterket evne til å investere i videre ekspansjon.

Skien Dyreklinikk ble grunnlagt i 1977 og tar årlig imot ca. 5 500 pasienter fra hele Telemark fylke. Klinikken er optimert for veterinærmedisinsk virksomhet og det ble nylig investert i blant annet nytt laboratorium. I tillegg til å drive poliklinisk virksomhet holder klinikken høy kvalitet innenfor kirurgi, odontologi, dermatologi og indremedisin. Klinikken legger stor vekt på videreutdanning av alt personale, både i Norge og internasjonalt.

Siden det nåværende teamet overtok virksomheten for to år siden, har kundetilstrømningen økt kraftig. Dyreklinikken ligger sentralt og lett tilgjengelig i et ekspansivt område av Telemark og dermed er det gode muligheter for ytterligere vekst.

– På sikt kommer vi til å måtte utvide og vi ønsker alltid å forbedre oss. Derfor var valget av AniCura som partner enkelt. De tror på oss og vi synes at det er en utrolig spennende reise å bli en del av deres store nettverk. Vi tror på hva AniCura står for i form av verdier og profesjonalisme og ser frem mot å nyte godt av både kompetanseutveksling og struktur. Å være en del av AniCura er et kvalitetsstempel for oss. Vi henviser allerede pasienter til andre AniCura-virksomheter, så det blir en svært naturlig fortsettelse, sier Camilla Aschehoug Krogsrud, som er daglig leder ved Skien Dyreklinikk og har spesialisering innenfor atferdspsykologi.

– Vi ønsker Skien Dyreklinikk hjertelig velkommen til AniCura-familien og er overbevist om at vi kan hjelpe dem med å fortsette sin sterke utvikling. Klinikken kombinerer internasjonal erfaring og systematisk kompetansebygging med et høyt servicenivå som det er tydelig at kundene setter pris på. Sammen med våre øvrige klinikker i området vil de utgjøre et sterkt team som sikrer et helhetlig tilbud til dyreeiere i Telemark og omegn, sier Øyvind Johnsen Brøgger, daglig leder i AniCura Norge.

For mer informasjon, vennligst kontakt

Camilla Krogsrud, daglig leder Skien Dyreklinikk, +47 911 76 929

Øyvind Johnsen Brøgger, daglig leder AniCura Norge, +47 945 07 210

AniCura er en familie av fremtredende dyresykehus og dyreklinikker som er spesialiserte på smådyr. Selskapet ble etablert i 2011 som den første sammenslåing av dyresykehus i Norden, bygget på ideen om at forente ressurser skaper muligheter for bedre veterinærmedisin. I dag er AniCura et forbilde innen avansert veterinærmedisin og en høyt verdsatt partner for dyreeiere og henvisende veterinærer i Europa.

Selskapet tilbyr et stort utvalg av medisinske og kirurgiske tjenester. Dette omfatter alt fra forebyggende og basisbehandling til avansert diagnostikk, indremedisin, akuttmedisin, kirurgi og ortopedi. AniCura tilbyr også rehabilitering, fysioterapi og kostholdsråd, samt nøye utvalgte typer dyrefôr og pleieprodukter.

AniCura tilbyr moderne diagnostikk og behandling av høy kvalitet på 130 steder i Europa og skaper trygghet for dyreeiere gjennom pasientsikkerhet og høy tilgjengelighet. Selskapets 2 500 dedikerte medarbeidere tar hvert år hånd om over en million pasienter. AniCura er en anerkjent utdannings- og henvisningsinstans.

For informasjon om hvordan AniCura jobber for å skape fremtidens veterinærmedisin, besøk gjerne vår hjemmeside www.anicura.no

På sikt kommer vi til å måtte utvide og vi ønsker alltid å forbedre oss. Derfor var valget av AniCura som partner enkelt. De tror på oss og vi synes at det er en utrolig spennende reise å bli en del av deres store nettverk. Vi tror på hva AniCura står for i form av verdier og profesjonalisme og ser frem mot å nyte godt av både kompetanseutveksling og struktur. Å være en del av AniCura er et kvalitetsstempel for oss. Vi henviser allerede pasienter til andre AniCura-virksomheter, så det blir en svært naturlig fortsettelse.
Camilla Aschehoug Krogsrud, daglig leder ved Skien Dyreklinikk
Vi ønsker Skien Dyreklinikk hjertelig velkommen til AniCura-familien og er overbevist om at vi kan hjelpe dem med å fortsette sin sterke utvikling. Klinikken kombinerer internasjonal erfaring og systematisk kompetansebygging med et høyt servicenivå som det er tydelig at kundene setter pris på. Sammen med våre øvrige klinikker i området vil de utgjøre et sterkt team som sikrer et helhetlig tilbud til dyreeiere i Telemark og omegn.
Øyvind Johnsen Brøgger, daglig leder i AniCura Norge