Stjørdal Dyreklinikk slutter seg til AniCura

AniCura, som er ledende innen høykvalitativ veterinærmedisinsk behandling av selskapsdyr, innlemmer Stjørdal Dyreklinikk i gruppen og styrker dermed sitt veterinærmedisinske tilbud i Norge og Trøndelag. Sammenslåingen gir Stjørdal Dyreklinikk større muligheter for veterinærmedisinsk utvikling og fortsatt kompetanseheving, samt bedre forutsetninger for å ta i mot et stadig voksende antall dyr og dyreeiere.

Stjørdal Dyreklinikk ble grunnlagt i 1992 av veterinærene Per Jørgen Engum og Hege Jøntvedt Engum, og har ekspandert flere ganger under årenes løp. I dag tar de i mot ca. 12 000 pasienter per år. Klinikken, med sitt team bestående av seks veterinærer og åtte dyrepleiere og assistenter, var en av de første som ble sertifisert av Den Norske Veterinærforening.

Klinikken tilbyr svært høy kompetanse innen blant annet oftalmologi, odontologi, kardiologi og ortopedi, og Stjørdal Dyreklinikk er henvisningsklinikk for pasienter fra hele Norge. Det utføres blant annet kataraktoperasjoner, avanserte tannbehandlinger og artroskopi. I tillegg til eget laboratorium og digitalrøntgen, er klinikken utstyrt med to operasjonsrom, hvorav et er spesielt utrustet for ortopedisk kirurgi og øyekirurgi, samt et eget rom for tannbehandlinger.

”I AniCura finner vi de samme verdier som vi alltid har satt høyt. Kompetanse og utvikling, trygghet og omsorg er verdier vi kan stå inne for og som passer godt inn i vår filosofi. Vi ser også at AniCura kan bringe inn større faglig samarbeid på tvers av klinikker, noe som kan skape en mer spennende hverdag for de ansatte og på sikt gi et bedre tilbud til pasientene. I tillegg synes vi at det er viktig å ha en profesjonell eier i ryggen for å vokse videre”, sier Hege Jøntvedt Engum, daglig leder ved Stjørdal Dyreklinikk.

”AniCura ønsker Stjørdal Dyreklinikk hjertelig velkommen til AniCura. Klinikken har utviklet tung kompetanse innen flere fagområder gjennom mange år med målrettet og systematisk satsing, noe som gjør den til en viktig drivkraft innen spesialisert veterinærmedisin. Gjennom denne sammenslåingen skaper vi nå enda større muligheter for å fortsette utviklingen av høykvalitativ og spesialisert veterinærmedisinsk behandling i Norge”, sier Øyvind Johnsen Brøgger, daglig leder i AniCura Norge.

For ytterligere informasjon, vennligst ta kontakt med
Hege Jøntvedt Engum, daglig leder Stjørdal Dyreklinikk, +47 748 40 090
Øyvind Johnsen Brøgger, daglig leder AniCura Norge, +47 945 07 210

AniCura er ledende innen høykvalitativ veterinærmedisin for kjæledyr. Selskapet ble dannet ut fra ideen om at forente ressurser gir rom for å utøve bedre veterinærmedisinsk virksomhet. AniCura ble etablert i 2011 som den første sammenslåing av dyresykehus i Norden. Selskapet er i dag et forbilde innenfor spesialisert veterinærmedisin for selskapsdyr og en høyt verdsatt partner for dyreeiere og henvisende veterinærer i Nord-Europa.

AniCura tilbyr et komplett utvalg av medisinske og kirurgiske tjenester. Dette omfatter alt i fra forebyggende medisin til avansert diagnostikk, intensivpleie, kirurgi og ortopedi. AniCura tilbyr også rehabilitering, fysioterapi og kostholdsråd, og tilbyr utvalgte typer dyrefôr og pleieprodukter.

AniCura består av mange av Europas mest prominente dyresykehus og klinikker, og tilbyr moderne diagnostikk og behandling av høy kvalitet. Våre klinikker og dyresykehus finnes på over 80 steder, noe som skaper trygghet og høy tilgjengelighet. Hvert år behandler selskapets 1600 veterinærer og dyrepleiere rundt 750 000 pasienter. AniCura er en ledende utdannings- og henvisningsinstans.

Mer informasjon på www.anicuragroup.com

I AniCura finner vi de samme verdier som vi alltid har satt høyt. Kompetanse og utvikling, trygghet og omsorg er verdier vi kan stå inne for og som passer godt inn i vår filosofi. Vi ser også at AniCura kan bringe inn større faglig samarbeid på tvers av klinikker, noe som kan skape en mer spennende hverdag for de ansatte og på sikt gi et bedre tilbud til pasientene. I tillegg synes vi at det er viktig å ha en profesjonell eier i ryggen for å vokse videre.
Hege Jøntvedt Engum, daglig leder ved Stjørdal Dyreklinikk
AniCura ønsker Stjørdal Dyreklinikk hjertelig velkommen til AniCura. Klinikken har utviklet tung kompetanse innen flere fagområder gjennom mange år med målrettet og systematisk satsing, noe som gjør den til en viktig drivkraft innen spesialisert veterinærmedisin. Gjennom denne sammenslåingen skaper vi nå enda større muligheter for å fortsette utviklingen av høykvalitativ og spesialisert veterinærmedisinsk behandling i Norge.
Øyvind Johnsen Brøgger, daglig leder i AniCura Norge