Symmetra PX48 – ny skalerbar UPS i kompakt format fra APC

Report this content

APC lanserer nå Symmetra PX48, siste generasjons alt-i-ett-løsning for datasentre når det gjelder strømvern. Med en 140 prosents økning av strømtetthet og effektivitet leverer Symmetra PX sikker strømforsyning på inntil 48 kilowatt, som tilsvarer et datasenter med fem til ti rack, i et smidig format.

Systemet er utviklet for å beskytte forretningskritiske IT-systemer med høye krav til drift uten forstyrrelser og avbrudd. Kapasiteten for skalerbar kraftdistribusjon og nye effektive batterier som forlenger levetiden med 25 prosent kompletterer nå produktfamilien. Dermed styrker Symmetra sin posisjon som et system med høy tilgjengelighet og lave totale kostnader for eierskap.

Symmetra PX er basert på APCs patenterte system med dobbeltkonverterende teknologi, og med en driftseffektivitet på 95 prosent gir det høyere virkningsgrad enn andre, lignende løsninger på markedet.

– Med Symmetra PX48 tilbyr vi et pålitelig og energieffektivt UPS-system, og takket være skalerbarheten kan systemet tilpasses den aktuelle driftssituasjonen fra dag én. Bedriften kan enkelt fastsette sine nøyaktige behov for strøm og møte disse kravene uten overdimensjonering.
Det gir lavere kostnader både når det gjelder innkjøp og drift, og det smidige formatet gjør systemet enkelt og raskt å installere.
PX48 er ganske enkelt et produkt med store mengder kraft i et kompakt format, sier Kristoffer Nyhlen, markedssjef i APC, verdensledende produsent av produkter innen strømvern og strømforsyning.

Som et ledd i APCs streben etter å kunne tilby løsninger for lavere strømforbruk og reduserte kjølekostnader, blir nye Symmetra PX48 en letthåndterlig del av helhetsløsningen for datasentre. Systemet har konfigurerbar kraftdistribusjon og trenger ikke stanses ved ekspandering eller vedlikehold.

For mer informasjon ta kontakt med:
Kristoffer Nyhlen, APC Sverige, tlf.: +46 (0)730-86 48 00, e-post: kristoffer.nyhlen@apcc.com