En ny følelse med Arbeskos X-40 innleggssåle

Report this content

Arbesko lanserer nå en innleggssåle i materialet X-40. X-40-innleggssålen gir ikke bare god demping, den gir også energi tilbake til foten, omtrent som en trampoline. Det gir opptil 40 % bedre demping/svikt for den som bruker innleggssålen.

For en hobbysnekker er skoene avgjørende for hvor mye du orker, og hvor sliten du blir. Å jobbe i hagen kan utsette føttene for krefter som tilsvarer 3–4 ganger din egen kroppsvekt. Derfor er det en gledelig nyhet at verne- og arbeidsskoprodusenten Arbesko nå lanserer den nye innleggsålen X-40. I tillegg til at den gir opptil 40 % mer svikt, er X-40-innleggssålen også designet for å gi støtte både til fotbuen og hælpartiet, i tillegg til at den har pustende og fukttransporterende egenskaper. Innleggssålen gir en helt ny følelse.

–      X-40 har akkurat de egenskapene som vi vil ha når vi designer innleggssåler. Det gir brukeren svært god demping og svikt, i tillegg til at det gjør innleggssålen sterk og har pustende og fukttransporterende egenskaper, sier Peter Svensson, forretningssjef i Arbesko. Det forsterker vårt løfte om kvalitet, ergonomi, komfort og sikkerhet ytterligere.

Lanseres i første omgang i seks modeller
X-40-sålen vil i første omgang bli lansert i seks ulike skomodeller for deretter å fases inn i resten av sortimentet. De vil også kunne kjøpes separat som tilbehør. Sålene blir produsert av en av verdens største produsenter av innleggssåler, Ortholite.

Markedsledende svensk familiebedrift
Arbesko er en femte generasjons familiebedrift og er markedsledende i Sverige når det gjelder arbeidssko og vernesko. Både utvikling og produksjon foregår i Sverige. Hovedkontoret ligger i Örebro, og bedriften har fabrikker i Kumla og Strömstad.

Myke sko, harde fakta
4 mm                ... tynn er innleggssålen X-40 fra Arbesko som gir 40 % bedre svikt og ekstra komfort.
10 måneder     … har det tatt for Arbeskos utviklingsavdeling å utvikle og teste den nye innleggssålen X-40 i samarbeid med Ortholite.
I 1839              … var Anders Andersson den første i Sverige som solgte sko i parti, og han la dermed grunnlaget for det som er Arbesko i dag.

Vil du og din redaksjon prøve innleggssålen X-40?
Send kontaktopplysninger og skostørrelse til press@arbesko.se

Hvis du ønsker mer informasjon, kan du kontakte

Peter Svensson, 46 19-30 66 08, peter.svensson@arbesko.se
Martin Ruist, 46 739-32 12 62, press@arbesko.se

Sitater

X-40 har akkurat de egenskapene som vi vil ha når vi designer innleggssåler. Det gir brukeren svært god demping og svikt, i tillegg til at det gjør innleggssålen sterk og har pustende og fukttransporterende egenskaper. Det forsterker vårt løfte om kvalitet, ergonomi, komfort og sikkerhet ytterligere.
Peter Svensson, forretningssjef i Arbesko