I dag åpner Norges første musikkstreamingtjeneste med CD-kvalitet

Report this content

Musikktjenesten WiMP lanserer i dag sitt nye produkt for alle som setter pris på god lydkvalitet - WiMP HiFi. Den allerede prisbelønte tjenesten gjør det mulig å streame musikk i tapsfri CD-kvalitet. WiMP HiFi er tilgjengelig for Sonos, Bluesound, iOS og Android og koster 199 kroner per måned. Tjenesten kan prøves via www.wimp.no/hifi

Allerede i forkant av lanseringen er WiMP HiFi kåret til Årets HiFi-produkt av Lyd & Bilde i kategorien for musikkstreaming. Lyd & Bilde er Skandinavias største på tester av hjemmeelektronikk.

"Vi er svært fornøyd med å være den første streamingtjenesten som tilbyr tapsfri lyd i CD-kvalitet i Norge. Streaming av musikk har alltid vært begrenset til lav lydkvalitet. WiMP har alltid stått for høy kvalitet og gode musikkopplevelser og med WiMP HiFi leverer vi nå en virkelig førsteklasses tjeneste i et stadig mer kresent marked for streaming av musikk. Vi tror at hifi vil bli en standard i musikkstreaming framover på linje med HD for TV,” sier Andy Chen, administrerende direktør i WiMP Music.

På slutten av fjoråret startet WiMP jobben med å forbedre lydkvaliteten på hele musikk-katalogen ved å oppgradere til formater optimalisert for streaming. Dette var et stort skritt mot WiMP HiFi. Produktet er betatestet siden midten av mars, med utelukkende positive tilbakemeldinger.

"Når du virkelig ønsker å nyte musikken, kanskje lytte til et par påfølgende album, anbefaler jeg virkelig WiMP HiFi. Det er en perfekt følgesvenn til godt lydutstyr, enten det er høyttalere eller hodetelefoner. Det er noe spesielt med å streame CD-filer direkte til stereoanlegget, nettbrett eller smarttelefon. Topp lydkvalitet, akkurat som det var tiltenkt i studio", sier Pål Bråtelund, produktutvikler i WiMP.

WiMP åpner også samtidig med lanseringen en redaksjonell featureserie kalt High Fidelity.

"Vårt redaksjonelle mål i oktober er å få hver WiMP-bruker til å lytte til ett album i sin helhet. Vi jobber med noen veldig spennende artikler og det kommer også noen kommentarversjoner. Innholdet passer perfekt med vår oppdaterte blogg, der vi nå også kan integrere artikler i magasinform og videoer direkte i WiMP", sier Sveinung Rindal, leder for redaksjonelle kampanjer i WiMP.

WiMP HiFi føyer seg inn i rekken av nyheter fra WiMP: Både WiMP DIY (do it yourself) og WiMP Professional ble lansert denne våren. WiMP DIY tilbyr usignerte band og artister å distribuere musikken sin via WiMP og andre streamingtjenester, med påfølgende mulighet for å bli fremhevet av WiMPs redaktører. WiMP Professional gjør offentlig musikkstreaming lovlig for bedriftsmarkedet. WiMP lanserte også nylig konsertserien WiMP Live, med opptredener fra artister som Jake Bugg og Gabrielle Aplin. WiMP er foreløpig tilgjengelig i Norge, Sverige, Danmark, Tyskland og Polen.

For mer informasjon, kontakt: Kristin Castillo Eldnes, Kommunikasjonssjef, kristin.eldnes@wimpmusic.com, +47 90 80 73 89

Om WiMP
WiMP er en musikktjeneste med fokus på inspirere brukere til å finne ny musikk og gamle favoritter . Gjennom lokale redaksjoner i hvert land gir WiMP deg daglige anbefalinger, tips og spillelister for enhver anledning. Den reklamefrie tjenesten er tilgjengelig på datamaskiner og mobiler, nettbrett og nettverksspillere. Les mer på www.wimp.no

Tags: