Rubberduck lanserer iPad-applikasjon

Rubberduck Media Lab, et datterselskap av Aspiro AB og Europas ledende leverandør av streaming mobil-TV-tjenester fortsetter å utvide sin produktportefølje med en ny Apple iPad applikasjon.

Applikasjonen er bygget på selskapets eksisterende streamingplattform. Den lar operatører, kringkastere og innholdsleverandører levere On Demand og Live TV direkte til sine iOS-kunder via Apple App Store, formatert og optimalisert for den større skjermen. Løsningen støtter funksjonalitet som utvidet metadata, sanntids-EPG, integrasjon med sosiale medier og logikk for abonnement og fakturering. Applikasjonen kan også autooppdateres og kontrolleres via Rubberduck's webbaserte Content Management System.

Det nyeste tilskuddet til Rubberduck Media Labs produkttilbud viser ett nytt skifte i sluttkundebruk. Rubberduck har adressert behovet for å gi en rik TV-opplevelse til sluttbrukere som ønsker å se innhold på større trådløse enheter over både trådløst nettverk og operatørnettverk. Rubberduck mener at større mobile enheter som iPad vil tilføre verdi til sine kunder ved at de kan forlenge varigheten av bruken, redusere kundeavgang og øke ARPU.

"iPad er perfekt for video og TV, og vår nye applikasjon vil ta mobil-TV til neste nivå. På standardportaler er gjennomsnittlig seertid tre minutter. Dette tallet øker til cirka ti minutter for våre iPhone kunder. Gitt skjermstørrelsen og videokvaliteten på iPad forventer vi nå at det mobile TV-markedet vil åpnes for fullengdeprogram, TV-episoder og filmer. Rubberducks ambisjon er å sørge for at våre kunder kan tjene penger på denne muligheten", sier Erling Paulsen, administrerende direktør i Rubberduck Media Lab.

For mer informasjon vennligst kontakt:

Kristin Breivik Eldnes
IR- og informasjonssjef
e-post:
kristin.eldnes@aspiro.com

Erling Paulsen
Leder for Rubberduck Media Lab
e-post: erling.paulsen@rubberduckmedialab.com

Rubberduck Media Lab leverer videoopplevelser med høy kvalitet. Rubberduck er basert i Oslo, og  er en ledende mobil-TV og videoleverandør, som leverer tjenester til nettverksoperatører og kringkastere som T-Mobile, O2 Telefónica, Telenor, MTV, Hi3G, BBC, Elisa og Entel. Løsningene inkluderer innholdshåndtering og komplett tekniske driften. Rubberduck Media Lab er en del av den børsnoterte Aspiro-gruppen som er notert på Nasdaq OMX Stock Exchange i Stockholm. For mer informasjon vennligst besøk www.rubberduckmedialab.com eller www.aspiro.com.