Rubberduck Media Lab vant Red Herring 100 Europe 2009

Red Herring har annonsert at Rubberduck Media Lab, en ledende leverandør av mobil TV-tjenester, er utpekt til vinner av Red Herring 100 Europe, en pris som gis til 100 private teknologiselskaper basert i EMEA-regionen (Europa, Midtøsten og Afrika) hvert år.

Red Herrings lister over selskaper er en viktig del av publikasjonens tradisjon for å identifisere nye og nyskapende teknologiselskaper og næringsdrivende. Selskaper som Google, eBay og Skype er tidligere anerkjent av Red Herrings redaktører.

"Vi har brukt fem år på å utvikle mobil-tv tjenester med høy kvalitet, som også er enkle å bruke. Det er veldig viktig for oss at dette arbeidet anerkjennes av Red Herring Magazine. Det føles også ekstra godt å komme på denne listen samme dag som vi har levert en unik mobil-TV løsning til en av de største mobiloperatørene i Europa. Dette inspirerer oss til å fortsette arbeidet med å levere løsninger som muliggjør for kringkastere, mediehus og mobiloperatører å tilby sine kunder kostnadseffektive TV og video-løsninger enkelt på mobilen”, sier Ola Svartberg, administrerende direktør i Rubberduck Media Lab.

Red Herrings redaksjonelle medarbeidere har vurdert flere hundre private selskaper gjennom en nøyaktig analyse av finansielle data og utvalgte kriterier, inkludert kvalitet, implementering av strategi og satsing på forskning og utvikling.

"Red Herring har mottatt imponerende søknader fra selskaper i hele EMEA-regionen, til tross for at det har vært et tøft år. Dette viser klart Europas rolle som et viktig senter for innovasjon i den globale teknologisektoren, sier Farley Duvall, managing director i Red Herring. De eksepsjonelle resultatene fra europeiske teknologiselskaper og entreprenører er et bevis på de raske fremskrittene som gjøres i byggingen av det europeiske innovasjonsøkosystemet, avslutter han.