Aspiro inngår avtale med TVNorge

Aspiro har inngått avtale med TVNorge om leveranse og drift av mobil gateway gjeldende interaktive mobiltjenester i TVNorges kanaler. Avtalen beregnes å tilføre Aspiro betydelig omsetningsvekst, men ventes ikke å gi noen vesentlig påvirkning på resultatet for 2008.

Avtalen gir Aspiro en betydelig distribusjon i kommersielle kanaler med brukere i alle målgrupper. Avtalen omfatter alle redaksjonelle og kommersielle mobile aktiviteter og innholdstjenester. Dette inkluderer blant annet TVNorges interaktive program, Mess-TV. Aspiro vil drifte TVNorges mobilportal samt all SMS- og MMS trafikk på egenutviklet gateway via kortnummer 1900.

- TVNorge ser mulighetene og verdiene i å benytte mobilen som kommunikasjonskanal og nå vil Aspiro som ledende aktør i bransjen bistå med erfaring og kompetanse for å utvikle dette. Avtalen styrker vår posisjon innen forretningsområdet Business Solutions og innebærer også en topplinjevekst for oss, sier Gunnar Sellæg, administrerende direktør i Aspiro.

Thomas Houge, Vice President New Media International ProSiebenSat.1 Group og Head of New Media i Norge, forteller at dette er et strategisk samarbeid og et ledd i selskapets utvikling av mobilen som kommunikasjonskanal mot deres seere.

- Avtalen med Aspiro gjør oss i stand til å tilby våre seere et mangfold av tjenester samtidig som vi selv muliggjør nye distribusjonskanaler for eget innhold, sier Thomas Houge.

Aspiro er et medieteknologiselskap i front av den pågående utviklingen i musikkbransjen der musikkbruk redefineres. Vi tilbyr via våre musikktjenester WiMP og TIDAL en komplett musikkopplevelse med HiFi-lydkvalitet, HD-musikkvideoer og en sterk redaksjonell profil. Parallellt er vi en innholdsleverandør til mediebransjen via RADR Music News, som hjelper sine partnere å attrahere og beholde besøkere til sine nettsteder. Les mer på www.aspiro.com.