Aspiro inngår musikkavtale i USA

Aspiro har i dag signert en avtale om å lisensiere ut sin teknologi for musikkstreaming og nedlasting til en ledende amerikansk aktør for bruk i USA og Canada. Avtalen er verdt minimum 10 MSEK over tre år, med ytterligere potensial.

Streamingløsningen, som går under arbeidsnavnet Wimp, er nå i en betatestperiode med noen tusen brukere i Norge og Sverige. Aspiro leverer fra før musikkbutikker for nedlasting til djuice og Telenor i Norge, Sverige og Danmark samt til Platekompaniet og djuice felles musikkbutikk, som ble lansert i sommer. - Denne avtalen er et skritt fremover i vår musikksatsning. Når en amerikansk leverandør velger oss, ser vi det også som et bevis på at vi har gjort en god jobb i å lage musikktjenester for fremtiden, sier Gunnar Sellæg, administrerende direktør i Aspiro.

Tags:

Aspiro er et medieteknologiselskap i front av den pågående utviklingen i musikkbransjen der musikkbruk redefineres. Vi tilbyr via våre musikktjenester WiMP og TIDAL en komplett musikkopplevelse med HiFi-lydkvalitet, HD-musikkvideoer og en sterk redaksjonell profil. Parallellt er vi en innholdsleverandør til mediebransjen via RADR Music News, som hjelper sine partnere å attrahere og beholde besøkere til sine nettsteder. Les mer på www.aspiro.com.