Aspiro lanserer musikkbutikk hos Telenor i Norge

Aspiro har inngått avtale med Telenor om å levere en ny musikkbutikk till deres norske mobilportaler. Lanseringen kommer etter planen å skje i løpet av mai. Aspiro kommer til å levere en musikkbutikk hvor brukerne kan laste ned musikk både til mobiltelefonen og til pc’en.

– Aspiro er den i særklasse største aktøren i Norden i markedet for underholdning til mobiltelefonen. Den posisjonen har gjort det mulig for oss å utvikle og tilby en av markedets beste musikknedlastningstjenester. Vi har en ledende teknisk løsning, sterke relasjoner både med de store internasjonale plateselskapene og med mange av de lokala plateselskapene samt partnerskap med de nordiske operatørene, sier Gunnar Sellæg, Adm. Dir. i Aspiro.

Musikkbutikken hos Telenor vil bli drevet under Telenors egne varemerker, Telenor og djuice, og kommer til å være den eneste musikknedlastningstjenesten på Telenors mobile portaler. Ved lansering finnes cirka 700 000 låter tilgjengelig for kunder og tilbudet inkluderer musikk fra alle de store plateselskapene Universal, Warner Music, EMI og SonyBMG, samt Phonofile, Bonnier Amigo og et stort antall mindre lokale og internasjonale plateselskap.

Aspiro er et medieteknologiselskap i front av den pågående utviklingen i musikkbransjen der musikkbruk redefineres. Vi tilbyr via våre musikktjenester WiMP og TIDAL en komplett musikkopplevelse med HiFi-lydkvalitet, HD-musikkvideoer og en sterk redaksjonell profil. Parallellt er vi en innholdsleverandør til mediebransjen via RADR Music News, som hjelper sine partnere å attrahere og beholde besøkere til sine nettsteder. Les mer på www.aspiro.com.