Aspiro rekrutterer ny sjef til forretningsområdet Mobile Solutions

Mobile Solutions er et område innenfor Aspiro med stort vekstpotensial. Markedet for mobile bedriftsløsninger er i en relativt tidlig fase og etterspørselen på denne typen tjenester øker kraftig. Erling Paulsen er i dag rekruttert til stillingen som ny sjef for forretningsområdet og får i oppgave å lede denne voksende virksomheten.

Erling Paulsen blir sjef for forretningsområdet Mobile Solutions, blir en del av Aspiros ledergruppe og vil være stasjonert i Oslo. Erling kommer fra stillingen som Kommersiell Direktør og medlem av ledergruppen i Elkem Solar, som produserer silisium til solcelleindustrien. Han har tidligere blant annet jobbet som strategikonsulent og prosjektleder i The Boston Consulting Group og er sivilingeniør i industriell økonomi og teknologimanagement fra NTNU i Trondheim.

Erling tiltrer som sjef for Mobile Solutions senest 1. mars 2009. Mads Gåsemyr, som er nåværende sjef for Mobile Solutions blir ansvarlig for forretningsutvikling i Aspiro.

– Erling har lang erfaring med strategisk arbeid og har drevet mange framgangsrike virksomheter og prosjekt. Jeg tror at Erling er helt riktig person til å lede Mobile Solutions i denne vekstfasen. Mads er ansvarlig for forretningsutvikling i Aspiro. Det var hans jobb å bygge opp Mobile Solutions fra start. Nå er organisasjon, strategi og tjenester på plass og virksomheten er skilt ut i en egen enhet. Mads har gjort en meget god jobb og vil nå gå videre for å jobbe med nye forretningsutviklingsprosjekt, sier Gunnar Sellæg, administrerende direktør for Aspiro.

– Mobiltelefonen er på vei til å bli en av de aller viktigste kanalene for dialog og interaksjon mellom kunder og bedrifter og Mobile Solutions er veldig godt posisjonert for å levere denne typen fremtidsrettede løsninger. Markedet er fortsatt i en tidlig fase og vekstpotensialet er minst like stort som innenfor solcelleindustrien. Jeg gleder meg til å jobbe sammen med mine nye kolleger for å realisere dette potensialet i Aspiro, sier Erling Paulsen.

Informasjonen er det som Aspiro AB (publ) skal offentliggjøre i henhold til loven om børs- og clearingvirksomhet og eller loven om handel med finansielle instrument. Informasjonen ble offentliggjort den 3. desember 2008 klokken 14.30.

Aspiro er et medieteknologiselskap i front av den pågående utviklingen i musikkbransjen der musikkbruk redefineres. Vi tilbyr via våre musikktjenester WiMP og TIDAL en komplett musikkopplevelse med HiFi-lydkvalitet, HD-musikkvideoer og en sterk redaksjonell profil. Parallellt er vi en innholdsleverandør til mediebransjen via RADR Music News, som hjelper sine partnere å attrahere og beholde besøkere til sine nettsteder. Les mer på www.aspiro.com.