Aspiro utvider samarbeidet med Telenor i Sverige

Aspiro har signert en avtale med Telenor i Sverige for salg av mobilt innhold på Telenors mobilportaler. Avtalen betyr at Aspiro blir hovedleverandør av ringetoner, spill, bilder, animasjoner og videoer til Telenor.

Aspiro leverer musikknedlastninger til Telenor i Sverige fra før og har også en tilsvarende totalavtale med Telenor Norge. Den nye avtalen styrker Aspiros posisjon innenfor forretningsområdet mobil underholdning i Sverige.

Aspiro kjøper inn og presenterer innhold på Telenors mobilportaler. Aspiro står også for salg og markedsføring, leveranse til sluttkunde samt vedlikehold og overvåkning. Det utvidede samarbeidet starter fra og med i dag.

– Vi har lenge jobbet for å styrke våre posisjoner i Sverige, blant annet i forhold til de svenske operatørene. Aspiro er den dominerende aktøren innenfor mobil underholdning i Norden og vi har en heldekkende produktportefølje. Telenor er en av de største operatørene på det svenske markedet og vi er veldig glade for at de nå har valgt å utvide vårt samarbeid, sier Gunnar Sellæg, administrerende direktør i Aspiro.

Aspiro er et medieteknologiselskap i front av den pågående utviklingen i musikkbransjen der musikkbruk redefineres. Vi tilbyr via våre musikktjenester WiMP og TIDAL en komplett musikkopplevelse med HiFi-lydkvalitet, HD-musikkvideoer og en sterk redaksjonell profil. Parallellt er vi en innholdsleverandør til mediebransjen via RADR Music News, som hjelper sine partnere å attrahere og beholde besøkere til sine nettsteder. Les mer på www.aspiro.com.