Aspiros datterselskap oppgraderer Mobil-TV plattform for å støtte vekst hos nøkkelkunde

Aspiros datterselskap Rubberduck Media Lab, en ledende leverandør av mobil-TV og video-tjenester for nettverksoperatører og kringkastere over hele verden, har levert en oppgradert kapasitet på plattformen i Norge mot det tyske og østerrikske markedet. Avtalen anslås å være verdt over 50 MSEK.

Avtalen erstatter den intensjonsavtalen som ble annonsert i desember. Rubberduck Media Labs plattform vil nå støtte mange tusen samtidige brukere av mobil-TV, en tjeneste som har vist seg å være svært vellykket i Tyskland. Den voksende trenden er påvirket av direktesendte sportsarrangementer i markedet og lanseringen av skreddersydde applikasjoner som gjør det mulig for sluttbrukere å se på sendingene på en enkel måte. - Vi er veldig fornøyde med den store økningen i etterspørsel etter denne tjenesten fra sluttbrukermarkedet og er glade for å nå kunne gi betydelig økt kapasitet til denne kunden. Avtalen representerer også en stor økning i inntektene, og fortsatt sterk vekst i vår forretningsenhet Mobil-TV, kommenterer Gunnar Sellæg, administrerende direktør i Aspiro. Denne informasjonen er obligatorisk for publisering av Aspiro AB (publ) i henhold til den svenske loven om verdipapirmarkedet og/ eller den svenske loven om finansielle instrument. Informasjonen ble levert til publisering kl 14:00 den 16. februar 2010.

Tags:

Aspiro er et medieteknologiselskap i front av den pågående utviklingen i musikkbransjen der musikkbruk redefineres. Vi tilbyr via våre musikktjenester WiMP og TIDAL en komplett musikkopplevelse med HiFi-lydkvalitet, HD-musikkvideoer og en sterk redaksjonell profil. Parallellt er vi en innholdsleverandør til mediebransjen via RADR Music News, som hjelper sine partnere å attrahere og beholde besøkere til sine nettsteder. Les mer på www.aspiro.com.