Inpoc halverer prisen på ringetoner

Ringetoner er fortsatt blant de vanligste mobiltjenestene man kjøper og med økt kvalitet de siste årene har også prisene blitt høye. Nå velger imidlertid Inpoc og Aspiro i samarbeid med musikkbransjen å halvere prisen på ringetoner, som går fra å koste 39 kroner, til i stedet å koste 19 kroner per stykk.

Aspiro er markedsleder på mobil underholdning i Nord-Europa og tilbyr blant annet ringetoner, musikk, mobilspill, bilder og filmer. I tillegg til via Inpoc vil også de nye prisene gjelde i alle Aspiros partnerbutikker, som eksempelvis hos Telenor, Netcom, Tele2 og Chess.

- Vi synes dette er rettferdig mot kundene våre. Da musikk ble introdusert på mobiltelefonen oppstod det en urimelig differanse, der det plutselig var billigere å kjøpe en hel sang sammenlignet med en liten snutt av sangen som ringetone. Riktignok er det mye jobb med å redigere og tilpasse en musikkfil som ringetone, men vi synes ikke kundene våre skal betale så mye ekstra, sier Kjartan Slette, innholdsansvarlig i Aspiro.

Aspiro er et medieteknologiselskap i front av den pågående utviklingen i musikkbransjen der musikkbruk redefineres. Vi tilbyr via våre musikktjenester WiMP og TIDAL en komplett musikkopplevelse med HiFi-lydkvalitet, HD-musikkvideoer og en sterk redaksjonell profil. Parallellt er vi en innholdsleverandør til mediebransjen via RADR Music News, som hjelper sine partnere å attrahere og beholde besøkere til sine nettsteder. Les mer på www.aspiro.com.