Norgestoppen – Desember er høysesong for mobil underholdning

(Oslo, 8.januar 2007) Før jul vil nordmenn pynte mobilen sin med juleinnhold og under jul-og nyttårshelgene vil de sende hilsener til sine nære og kjære. Jul i Skomakergata var den store slageren i årets siste måned. Andre juletoner som Basshunters versjon av Jingle Bells og vignetten fra TVNorges julekalender Jul i Tøyengata var også bestselgere. Hele seks mobilspill er nykommere på topplisten for desember. Mobilversjonen av Sims 2 ligger på førsteplass og en frittstående versjon Sims 2 Pets kom også inn på listen.

Her er norske mobilbrukeres favorittringetoner og – spill i december 2006*:

Topp 10 – ringetoner

1. Henki Kolstad – Jul i Skomakergata (5)
2. Bjørn Eidsvåg & Elvira Nikolaisen – Floden (7)
3. Akon ft Eminem – Smack That (NY!)
4. Basshunter – Jingle Bells (NY!)
5. Meat Loaf ft Marion Raven – It’s All Coming Back To Me (1)
6. Odd Nordstoga – Heim te mor (4)
7. Espen Lind, Askil Holm, Kurt Nilsen, Alejando Fuentes – Hallelujah (3)
8. Vamp - Tir N'a Noir (6)
9. Jul i Tøyengata – Vignett (NY!)
10. Scissor Sisters – I Don’t Feel Like Dancin’ (2)

Topp 10 – javaspill

1. The Sims 2 (1)
2. Arcadepark vol.2 (NY!)
3. Vil Du Bli Millionær 2 (4)
4. The Sims 2 Pets (NY!)
5. Monopol Her og Nå (NY!)
6. Call Of Duty 3 (NY!)
7. World Series Of Poker (6)
8. Tetris (3)
9. IQ Academy (NY!)
10. My Little Dogs (NY!)

*Listene over Norges mest solgte ringetoner og javaspill gjenspeiler salget på Inpoc, Cellus og Aspiros mediepartnere som Telenor, Netcom, Egmont, VG og Dagbladet. Prøvelytt og se hele utvalget på www.inpoc.no eller last ned direkte på wap.inpoc.no

Aspiro er et medieteknologiselskap i front av den pågående utviklingen i musikkbransjen der musikkbruk redefineres. Vi tilbyr via våre musikktjenester WiMP og TIDAL en komplett musikkopplevelse med HiFi-lydkvalitet, HD-musikkvideoer og en sterk redaksjonell profil. Parallellt er vi en innholdsleverandør til mediebransjen via RADR Music News, som hjelper sine partnere å attrahere og beholde besøkere til sine nettsteder. Les mer på www.aspiro.com.