Prøvespill gratis på Inpoc

Aspiro har nå lansert nye gratis demoversjoner av sine mobilspill som eksempelvis Pro Evolution Soccer 2008 og Trivial Pursuit, der kundene kan laste ned morsomme spill til mobilen gratis. Samtidig lanseres en rekke nye betalingsløsninger der man kan velge å betale per spillomgang, leie spillet i en periode eller kjøpe fullversjonen.

Aspiro er markedsleder på mobilspill i nordeuropa og tilbyr spill fra alle de største leverandørene. I tillegg til via Inpoc vil også de nye demoversjonene være tilgjengelig via noen av Aspiros partnere, som Telenor og Netcom.

Kvaliteten på mobilspill er nå like bra som på andre plattformer og mobiltelefonen er allerede den største plattformen for handholdte spill. Aspiro tror imidlertid at det vil øke ytterligere, blant annet via initiativ som dette.

- Denne løsningen gjør det mye lettere for kundene våre å prøve nye mobilspill. Når man ikke trenger å kjøpe fullversjonen med en gang senkes inngangsbarrieren samtidig som kunden kan være sikker på at han eller hun får det spillet de vil ha. Foreløpige undersøkelser og tester viser at dette vil lede til at man prøver flere spill og dessuten at vi også får inn nye kundegrupper, sier Kjartan Slette, innholdsansvarlig i Aspiro.

Aspiro er et medieteknologiselskap i front av den pågående utviklingen i musikkbransjen der musikkbruk redefineres. Vi tilbyr via våre musikktjenester WiMP og TIDAL en komplett musikkopplevelse med HiFi-lydkvalitet, HD-musikkvideoer og en sterk redaksjonell profil. Parallellt er vi en innholdsleverandør til mediebransjen via RADR Music News, som hjelper sine partnere å attrahere og beholde besøkere til sine nettsteder. Les mer på www.aspiro.com.