Suksess for DFDS Seaways med mobil skrapeloddkampanje fra Aspiro

DFDS Seaways gjennomførte i sommer en kampanje hvor de benyttet mobilt internett og skrapelodd på en ny og kreativ måte. 600.000 bannerannonser ble vist på totalt 56 mobile nettsteder via Aspiro Mobile Marketings annonsenettverk. Mer enn 2.400 personer var inne på DFDS Seaways mobile kampanjenettside for å lese om deres cruisetilbud og for å laste ned gratis skrapelodd til sin mobil med mulighet for å vinne et cruise. Hver deltaker skrapet i snitt 41 lodd og var inne i mer enn 13 minutter.

Kampanjen ble utarbeidet av Aspiro Mobile Marketing og bestod av bannervisninger i selskapets annonsenettverk for mobile nettsteder, bl a VG, Dagbladet, NRK, Aftenposten, Netcom, Allergruppen, A-pressen med flere samt utsendelse av e-post til utvalgte kunder av DFDS Seaways. Skrapeloddene som kunne lastes ned ble levert av det Aspiroeide selskapet Miles Ahead.

– Dette viser at det er fullt mulig å involvere forbruker og låne hans oppmerksomhet i langt mer enn 30 sekunder. Gjort riktig, representerer mobilen et meget effektivt verktøy for interaktivitet, sier Jan Erik Sørgaard, leder for Aspiro Mobile Marketing AS.

– DFDS Seaways har gjort flere aktiviteter mot våre kunders mobiltelefoner og har igjen fått konstatert at dette mottas positivt og fungerer meget bra. Kampanjen har dessuten gitt oss verdifull innsikt i forbrukers adferd og preferanser samt nye aktive samtykker på mobil, sier Vibeke Trasti, kampanjeansvarlig i DFDS Seaways.

– For Miles Ahead var dette et nytt bevis på at digitale skrapelodd engasjerer og fungerer godt også i Norge, sier Ola Akselberg, daglig leder i Miles Ahead.

Aspiro Mobile Marketing har kontorer i Oslo og Stockholm og har siden oppstarten i fjor gjennomført mer enn 100 mobile/interaktive kampanjer for blant andre Telia, Haribo, Entercard, Eksportutvalget for fisk, Sony Ericsson, Nokia, Mercedes-Benz, Peugeot, Tele2, Telenor, MTV, Electronic Arts (EA), McDonald’s, Viasat, THQ Wireless, Plutolife och Inpoc. I selskapets annonsenettverk for mobile nettsteder kan selskapet levere opptil 4,8 millioner annonsvisninger hver uke.

Aspiro er et medieteknologiselskap i front av den pågående utviklingen i musikkbransjen der musikkbruk redefineres. Vi tilbyr via våre musikktjenester WiMP og TIDAL en komplett musikkopplevelse med HiFi-lydkvalitet, HD-musikkvideoer og en sterk redaksjonell profil. Parallellt er vi en innholdsleverandør til mediebransjen via RADR Music News, som hjelper sine partnere å attrahere og beholde besøkere til sine nettsteder. Les mer på www.aspiro.com.