Atlas Copco introduserer den nye kompressoren GA11 VSD

Med introduksjonen av GA11 VSD, tilbyr nå Atlas Copco en komplett serie av frekvensstyrte kompressorer fra 11 til 900kW. Dette er den bredeste produktserien av frekvensstyrte maskiner som tilbys av noen kompressor-produsent. Kombinert med mange års erfaring, gjør dette at Atlas Copco har verdens største installerte base av frekvensstyrte kompressorer og er i stand til å utføre en suksessfull installasjon tilpasset et hvert behov.

Det siste tillegget til Atlas Copco’s serie av VSD (frekvensstyrte) kompressorer er GA11 VSD serien, som bringer fordelene av den energibesparende VSD-teknologien ut til kunder med mindre luftbehov. Brukere med et lite luftbehov kan nå trekke fordeler av reduserte energikostnader, en presis trykk-kontroll og økt pålitelighet som er knyttet til Atlas Copco’s VSD serie. GA11 VSD serien gir fra 7 til 29 l/s. Ved siden av å gi energibesparelser på opptil 35%, innlemmes alle fordelene fra Atlas Copco’s Workplace konsept i GA11 VSD serien. GA11 VSD kan leveres med følgende integrert utstyr: · Kjøletørke · Luftfiltre · Olje-/vann-separator Denne muligheten er plassbesparende og reduserer også installasjonskostnadene for kunden. Den største Workplace-fordelen er allikevel lydnivået, som er på under 69 dB(A). Dette tillater kunden å installere kompressoren på brukerstedet uten at den er til ubehag for operatøren, noe som eliminerer behovet for et separat kompressorrom. Atlas Copco introduserte sin første komplette frekvensstyrte kompressor-pakke for 11 år siden, 90kW GA90 VSD. Frekvensstyrte kompressorer varierer hastigheten på motoren for å møte kundens faktiske luftbehov. På denne måten betaler brukeren kun for å komprimere den eksakte mengde luft han har behov for. GA90 VSD’s suksess sammen med varierte krav fra kundene, har ledet Atlas Copco til å utvide serien av frekvensstyrte kompressorer. Den nye GA11 VSD er den siste innovasjonen innenfor frekvensstyrt kompressor-teknologi fra verdens ledende kompressor-produsent som bringer muligheter for enegribesparelser uten sidestykke til våre kunder.