Ved en feil fra tekstforfatters side sendte vi i går gal tekstversjon til Atlas Copco Kompressorteknikks pressemelding om de nye FX-kjøletørkerne. Vedlage følger ny tekst og vi ber om at den forrige teksten makuleres. Ny serie med kjøletørkere fra Atlas Copco - Markedet for kjøletørker til kompressorer er jevnt stigende. Det skyldes at operatørene ser viktigheten av tørr luft. Atlas Copco Kompressorteknikk AS lanserer nå en ny serie kjøletørker som i pris er 30-40% rimeligere enn de modellene vi har kunnet tilby til nå, sier Per-Ole Høyer Pettersen som er produktansvarlig i Atlas Copco Kompressorteknikk AS. - Markedet for kjøletørker til kompressorer er jevnt stigende. Det skyldes at operatørene ser viktigheten av tørr luft. Atlas Copco Kompressorteknikk AS lanserer nå en ny serie kjøletørker som i pris er 30-40% rimeligere enn de modellene vi har kunnet tilby til nå, sier Per-Ole Høyer Pettersen som er produktansvarlig i Atlas Copco Kompressorteknikk AS. De nye, kompakte kjøletørke-modellene Atlas Copco nå lanserer, har betegnelsen FX. Det er snakk om robuste, driftssikre tørkere spesielt beregnet for et prisfølsomt marked. I forhold til Atlas Copcos eksisterende FD-serie har FX færre muligheter for montering av tilleggsutstyr og finnes bare i 230 volt/50 Hz versjoner. De leveres med kapasitet fra 0,5 til 16 m3/min med maksimalt arbeidstrykk på 16 bar. For de fleste mindre applikasjoner, vil FX tilfredstille kravene til tørr luft - for de mer krevende kundene fortsetter Atlas Copco selvsagt å levere de mer kjente FD-tørkene som er velkjent i markedet fra før. Når luft komprimeres, øker konsentrasjonen av vann og partikler slik at dette blir et uønsket medie som kan skade selve rørnettet, det verktøy kompressoren skal drive og i enkelte tilfeller også sluttproduktene og miljøet omkring dem. I stadig større grad er kjøletørker en integrert del i moderne kompressorer. I det prisfølsomme markedet går man ofte til innkjøp av enkeltkomponenter og investerer derfor ofte i separate kjøletørkere. - Nytten av kjøletørkere avhenger selvsagt av hva trykkluften skal brukes til. I svært mange tilfeller vil investering i en kjøletørke tjene inn kostnadene for dårlig trykkluftkvalitet. Med dagens priser på FX - kjøletørkere skal ikke mye til før investeringen kan bli svært lønnsom, mener Pettersen. For mer informasjon kontakt en av våre forhandlere eller Atlas Copco Kompressorteknikk AS direkte ved Per-Ole Høyer Pettersen på telefon 64 86 02 26 eller mail: per-ole.pettersen@no.atlascopco.com ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/10/20040310BIT20020/bild.html Bilde