Aura lanserer nytt LED-konsept

Belysningsbedriften Aura lanserer en ny, unik LED-lyskilde. Aura UltiLED Long Life er energibesparende, gir lys av høy kvalitet og varer i minst 60 000 timer. Den har en garantert levetid på åtte år og er en lyskilde med virkelig lang levetid.

Mange LED-løsninger har hatt problemer med at fukt og kjemisk forurensning skader LED-lampene og reduserer levetiden. For å øke og sikre levetiden på Aura UltiLED Long Life er LED-modulen forseglet i et glassrør for å beskytte den mot skadelige stoffer. Løsningen er utviklet for å maksimere levetiden og garantere energieffektiviteten for brukerne.

- Dette er en LED-lyskilde som virkelig har lang levetid. Vi har gjort alt vi kan for å gi kundene våre markedets beste LED-lyskilde. Og på grunn av den intelligente LED-løsningen kan vi gi hele åtte års garanti på produktet, sier Martin Malmros, admin. dir. i Aura Light International AB.

Den nye LED-lyskilden til Aura likner på et T5-lysrør, men er utviklet for nye LED-armatursystemer og ikke for gamle modeller. Dette betyr at LED-lyskilden bør brukes i spesialtilpassede armaturer. Aura UltiLED Long Life er like lett å skifte som et lysrør, noe som betyr at belysningsanlegget kan oppgraderes med den mest energieffektive teknologien etter hvert som LED-teknologien utvikles, uten å skifte ut hele LED-armaturen. Lyskilden bruker en ekstern LED-driver.

Aura UltiLED Long Life er en LED-lyskilde med høy lumeneffekt og en forventet levetid på minst 60 000 timer. Den er energieffektiv og har et dokumentert nivå på opp til 100 lumen per watt.

- Vi er svært stolte over at vi nå kan gi kundene våre denne ekstra energieffektive LED-lyskilden med opp til 100 lumen per watt. Det er en splitter ny type LED-lyskilde for nye LED-armaturer og -løsninger som gjør at kundene blir mer bærekraftige, sier Martin Malmros.

Den nye LED-lyskilden, som er utviklet i samarbeid med Lexedis, er et partnerprosjekt mellom Zumtobel og Toyoda Gosei.

På messen Light+Building i Frankfurt fra 15. til 20. april blir det lansert en LED-løsning for parkeringsgarasjer basert på LED-lyskilden til Aura. Løsningen består av en forseglet LED-armatur av typen Duro Long Life fra Aura i kombinasjon med to av Auras UltiLED Long Life-rør samt en Long Life-driver.

Stockholm, 16. april 2012

Aura Light AS

Du får mer informasjon ved å kontakte:
Martin Malmros, admin. dir. og konsernsjef, Aura Light International AB,

46 (0)8 564 883 40, 46 (0)730 45 83 40, martin.malmros@auralight.com
Ida Lidwall, presse- og mediekontakt, Aura Light International AB,

46 (0)8 564 883 43, 46 (0)702 85 97 80, ida.lidwall@auralight.com

Om Aura
Aura er en belysningsbedrift som utvikler, produserer og selger Long Life-lyskilder som varer opp til fire ganger lenger enn et standardprodukt. Aura leverer også Long Life-belysningsløsninger som kan redusere energiforbruket med opp til 80 %. Dette gjør at kundene sparer penger og blir mer bærekraftige. Aura, som ble grunnlagt allerede i 1930 under navnet Lumalampan, har produsert Long Life-lysrør siden 1980. Hovedkontoret ligger i Stockholm, mens utvikling, produksjon og kundeservice foregår i Karlskrona. Konsernet har også datterselskaper og distributører og selger belysningsløsninger over hele verden. Kundene befinner seg hovedsakelig i segmentene industri, detaljhandel og offentlig sektor. Aura har ca. 230 ansatte og en omsetning på omtrent 60 millioner euro. Les mer på www.aura.no .

Sitater

Martin Malmros
Det er en splitter ny type LED-lyskilde for nye LED-armaturer og -løsninger som gjør at kundene blir mer bærekraftige.
Martin Malmros