Aura Light har blitt nasjonal mester i European Business Award 2013.

Den svenske lysprodusent Aura Light, har blitt nasjonal mester i European Business Award 2013 i kategorien The Millicom Award for Environmental & Corporate Sustainability. Nå konkurrerer Aura Light mot de andre nasjonale vinnerne for å bli kategoriens vinner.

Basert på kriteriene kommersiell suksess, innovasjon og forretningsetikk, har Aura Light blitt valgt for inkludering i European Business Awards program, og vil nå konkurrere mot andre vellykkede organisasjoner for å få Ruban D'Honneur status.

Hvert år tilbringer the European Business Awards forskerteam seks til åtte måneder til å analysere over 15.000 selskaper over hele Europa for å finne de aller beste bedriftene som demonstrerer de veiledende prinsippene for prisen. European Business Award har tildelt Aura Light den pristisjetunge prisen for 2013/2014. Nå fortsetter prosessen mot å bli kategorivinneren på det europeisk nivå.

- Vi er beæret over at The European Business Awards anerkjenner oss som en av de ledende organisasjoner i vårt land og i vår bransje, og verdsetter vårt miljø- og bærekraftige arbeid. European Business Award er allment anerkjent som utstillingsvindu for Europas mest dynamiske selskaper så det er en ære å bli målt av dem, forklarer Martin Malmros CEO Aura Light International AB.

Karel De Gucht, European Commissioner for Trade , “Jeg skjønner veldig godt hvor vanskelig det er å drive en virksomhet under de nåværende forhold. Med den internasjonale konkurransen, stadig mer intense og håndgripelige i praktisk talt alle sektorer. Presset på våre selskaper er stort, og likevel klarer de å prestere på høyeste nivå i verden. Europa er fortsatt stedet hvor folk ønsker å gjøre forretninger. Suksessen til Europa er i stor grad takket være alle dere."

Alle nasjonale mestere må sende inn en videosnutt for visning og vurdering av et dommerpanel. I tillegg vil publikum også kunne stemme på sin favoritt via internett for å bli "National Public Champion", og en av disse vil bli "European Public Champion". Den offentlige stemmegivningen starter 11 november og fortsetter til 2. Jan.

www.businessawardseurope.com

Oslo 26 November 2013

Aura Light AS

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Thorbjørn Evensen, Salgssjef, Aura Light AS,
47 22 88 39 11, 47 977 21 946, thorbjorn@auralight.no

Om Aura Light
Aura Light er en
belysningprodusent som leverer bærekraftige belysningsløsninger til profesjonelle kunder, slik at de kan redusere kostnader, energiforbruk og miljøpåvirkninger. Aura Light er kjent for lang levetid, høy kvalitet og energireduksjon, der Aura Light belysningsløsninger kan redusere energiforbruket med opptil 80 prosent. Grunnlaget for Aura Light ble lagt allerede i 1930 under navnet LUMA og Long Life lysrør har blitt produsert siden 1980. Hovedkontoret ligger i Stockholm, Sverige. Aura Lights datterselskaper og distributører selger belysningsløsninger over hele verden, og kundene er først og fremst i industrien, detaljhandel og offentlig sektor. Aura Light har ca 270 ansatte og en omsetning på ca 70 millioner euro. Les mer på www.auralight.no

Sitater

Martin Malmros