De samme smarte produktene – i ny forpakning

2016 er året da Bambino gjennomgår en rekke store forandringer. Tidligere i vår lanserte vi vår nye hjemmeside, og i sommer sendes våre produkter ut i butikkene med nye navn og nye forpakninger. Bak dette ligger det en oppdatering av hele Bambinos varemerkeplattform. Vårt hjerte og fokus er det samme som det alltid har vært, men med et nytt og friskt design!

Kjerneverdiene våre er funksjon, enkelhet og glede i hverdagen. Dette har gjennomsyret virksomheten helt siden 1950-tallet, da Bambino ble lansert på det svenske markedet. Den nye nettsiden og de nye forpakningene løfter frem kjerneverdiene våre slik at de blir enda tydeligere for forbrukerne.

I tillegg til en ny og forbedret nettbutikk, har nettsiden som ble lansert i april også en helt ny inspirasjonsdel med oppskrifter til puré og barnemat fra blant annet den svenske kritikerroste kokken og restauranteieren Daniel Räms. På nettsiden er det også råd og tips om barn, mat og ernæring fra vår forbrukerkontakt og sykepleier Evalina.

De nye forpakningene kommer i butikken i løpet av sommeren og høsten, med oppstart i mai.

– Forpakningene er lekne og fargesterke, og de fremhever produktene og egenskapene ved dem på en tydeligere måte. Hvert produkt har en egen «fruit buddy» – en frukt eller grønnsak som kan knyttes til måltidet, og som vi håper skal vekke matgleden hos både foreldre og barn. Samtidig med utskiftingen av forpakningene får også alle produktene nye, kreative navn, sier Karin Backmark, produkt- og utviklingssjef hos Bambino, og fortsetter:

– Mateskjeen Open Wide («gap høyt») som er tilpasset de aller første smaksporsjonene, har for eksempel følge av «Peter Pea», ettersom nettopp erter ofte er en av de første grønnsakene barn får smake på.

Besøk vår nye hjemmeside www.bambino.se. Her finner du mer informasjon om utskiftingen av navn og forpakninger for alle produktene våre.

Pakningsdesign skapt av Baker Cape AB.

Bambino Mam AB er et svensk datterselskap og heleid av Østerrikske MAM Babyartikler GmbH, et salgs- og markedsføringsfirma med hovedkontor i Stockholm og med salgspartnere i Norge og Danmark. I Norge selges Bambino Mam produktene gjennom Bonaventura Sales. Vi markedsfører babyprodukter under varemerkene Bambino og MAM. Grunnsteinen i virksomheten er den enorme erfaringen med barns behov og velvær. Vårt fokus er omtanke, glede, design, vitenskapelige tester og praktiske produkter. Vår VD heter Ingrid Grönfeldt.

Tags: