Høstens oversatte godbiter fra Bazar

Ildefonso Falcones, Tatiana de Rosnay, Paulo Coelho, Bernard Cornwell og Cecelia Ahern. Bazars høstliste inneholder nye romaner fra en rekke av de siste års mest populære forfattere. Samt en nådeløst ærlig biografi fra en av verdens aller største rockestjerner

Ildefonso Falcones: Fatimas hånd * Roman * I salg 5. oktober

april 2008 entret den ukjente spanske debutanten Ildefonso Falcones bestselgerlistene over hele Europa. Med 4 millioner solgte eksemplarer og strålende kritikker ble Havets katedral et internasjonalt fenomen. Her i Norge gikk den rett inn på 1. plass, og har siden solgt i mer enn 100 000 eksemplarer. 5. oktober er Falcones tilbake med en ny mektig historisk roman, Fatimas hånd. Denne gangen skal vi til 15/1600-tallets Andalucia og Cordoba, Kalifenes by, med sin moské, gamle arabiske kvartaler og et maurisk folk på søken etter frihet. Etter årevis med undertrykkelse gjør de spanske muslimene opprør mot sine kristne undertrykkere. Blant opprørerne er den unge Hernando, som ønsker å redde sitt folk fra undergangen. Men oppstanden utvikler seg snart til en blodig religionskrig der begge parter begår grusomme overgrep. Historien fører oss inn i et fascinerende Andalucia ved et veiskille i europeisk historie. Og igjen trollbinder Falcones leseren med en roman spekket med eventyr, lidenskap, kjærlighet, krig, forræderi, intrige og møysommelig historisk rekonstruksjon.

Tatiana de Rosnay: Bumerang * Roman * I salg 17. september

Tatiana de Rosnay har med sin roman Saras nøkkel blitt Frankrikes mest leste forfatter i Europa og USA, og i Norge har den nå ligget åtte strake måneder på bestselgerlisten. Hennes nye roman, Bumerang, er en intens, psykologisk fortelling om hvordan taushet og fortielser kan holde en hel familie i en skruestikke. Boken lanseres i forbindelse med hennes besøk under Oslo Bokfestival i september.

Paulo Coelho: Valkyriene * Roman * I salg 15. september

15. september foreligger en av Paulo Coelhos mest sentrale romaner på norsk. I Valkyriene forteller Paulo Coelho ærlig og åpenhjertig om sin kamp mot frykten og tvilen på seg selv. Sammen med kona Chris legger han ut på en reise gjennom den brennhete Mojave-ørkenen. Det blir en reise preget av tvil, fristelser og fortvilelse – helt til de møter de underlige valkyriene.

Valkyriene
er en historie om to mennesker som strever med å forstå hverandre. Men mest av alt er det et kraftfullt budskap om å forsone seg med fortiden og ha tro på fremtiden. For først når vi greier å erkjenne og akseptere våre sterke og svake sider er vi i stand til å forandre verden. Boken, som ble
skrevet i 1992, anses i dag som en av søylene i Coelhos forfatterskap, og utgis nå på over 20 språk.

Paulo Coelho: Livsvisdom - Årsplanlegger 2011 * Kalender * I salg 1. september

Den populære årskalenderen fra Paulo Coelho har nærmest blitt et ”collector's item” og er trykket i et rekordstort opplag på 12 000. Livsvisdom inneholder et utvalg sitater fra Coelhos mange bøker og artikler, vakkert illustrert av colombianske Catalina Estrada. Ved å kombinere Latin-amerikansk folklore og europeisk raffinement skaper hun fortryllende illusorisk verdener, med eksplosjoner av farger. I tillegg til Paulo Coelho har hun gjort oppdrag for blant andre Paul Smith, Coca-Cola, Microsoft Zune, Sony Music, Nike, Levis, Smart / Mercedes Benz, Lexus, Honda, Lindt, Unicef, Motorola og Zara Home.

Keith Richards: Livet * Biografi * I salg 26. oktober

Som gitarist og låtskriver i Rolling Stones har Keith Richards gjennom snart fem tiår skapt udødelige riffs og låter. Fortsatt lever han det ultimate rock’ n roll-livet. For første gang forteller han nå selv om sitt stormfulle liv – fryktløst og uten filter. Biografien Livet lanseres samtidig over hele verden 26. oktober.

Cecelia Ahern: Gaven * Roman * I salg 15. oktober

Cecelia Ahern la allerede som 23-åring hele verden for sine føtter med romanen PS: jeg elsker deg! Siden har hun solgt mer enn 8 millioner bøker. Gaven er en varm julehistorie for alle som elsker filmer som Love Actually og The Holiday

Steve Alten: Mayatestamentet * Spenningsroman * I salg nå

Mayakalenderen, som er mer enn 2500 år gammel, er en av menneskehetens største gåter. Men hvorfor slutter denne kalenderen 21. desember 2012? Er vintersolverv dette året tidspunktet da menneskeheten vil gå til grunne? Steve Alten bruker både mayamytologi og Det gamle testamentet i sin spektakulære sci-fi-thriller om den urgamle kampen mellom det gode og det onde. Mayatestamentet har en stor tilhengerskare verden over og har solgt i 200 000 eksemplarer bare i Spania.

Bernard Cornwell: Det brennende landet * Historisk roman * I salg 10. oktober

Bernard Cornwells kritikerroste serie om Uhtred og engelskmennenes kamp mot danene på 800-tallet har mange entusiastiske tilhengere i Norge, og er solgt i mer enn 30 000 eksemplarer. Det brennende landet er femte bok i serien som av norske anmeldere er beskrevet som mesterlig, vanedannende og forrykende.

Joseph Gelinek: Den tiende symfoni * Spenningsroman * I salg 10. september

I høstens gåtetriller står Beethoven i sentrum. På en eksklusiv konsert fremføres første sats av Beethovens myteomspunnede tiende symfoni. Dagen etter blir dirigenten funnet halshugget i en park. Den tiende symfoni av Joseph Gelinek tar for seg en av de største gåtene i musikkhistorien.

For mer informasjon kontakt
Bazar Forlag