Norgesaktuell bestselgerforfatter med ny roman

Tatiana de Rosnay var en av Europas ti mest leste forfatter i 2009, noe som har gjort henne til Frankrikes største internasjonale forfatter. Filmaktuelle Saras nøkkel, som nå har ligget ni strake måneder på den norske bestselgerlisten, har gjort henne til litterær stjerne i både Europa og USA. I helgen lanseres hennes nye roman Bumerang på norsk – under Oslo Bokfestival.

Antoine Rey synes han har funnet den perfekte gaven til søsterens 40-årsdag: en weekend ved sjøen i barndomsparadiset Noirmouiter. Det blir en helg som vekker minner, for verken Antoine eller Melanie har vært tilbake siden den siste sommeren med moren for mer enn 30 år siden. På veien hjem er Melanie tankefull og taus, men idet hun tar sats for å fortelle broren om et minne fra den siste sommeren, mister hun kontroll over bilen og de kjører utfor veien. Melanie blir hardt skadet, mens Antoine ikke får en skramme. Fast bestemt på å finne ut hva som opprørte søsteren så sterkt kommer han på sporet av en vel bevart familiehemmelighet som ser ut til å dreie seg om moren. Og han finner en bunke kjærlighetsbrev.

Bumerang er en sterk psykologisk skildring av hvordan fortielser og taushet påvirker en hel familie, ofte gjennom flere generasjoner.

”… en psykologisk studie med et virvar av personligheter.”  - Le Figaro Literaire
”… har alle ingrediensene til en bestselger: en psykologisk roman der følelser flørter med spenning..” - Marie-Claire

Tatiana de Rosnay er fransk-amerikansk og bor i Paris. Hun har arbeidet som journalist i Elle og Vanity Fair, og har tidligere skrevet flere bøker på fransk. Saras nøkkel var den første hun skrev på engelsk. Boken er nå utgitt på 30 språk, er solgt i mer enn 2 millioner eksemplarer og har ligget over et år på NY Times' bestselgerliste. Også norske bokhandlere, kritikere og lesere elsker boken, og Bazar trykker nå 10. opplag. Saras nøkkel er filmatisert med Kristin Scott-Thomas i hovedrollen og vises i høst på en rekke prestisjetunge filmfestivaler.

www.tatianaderosnay.com

Møt Tatiana her:

Tatiana de Rosnay:
BUMERANG
Oversatt av Kirsti Øvergaard
ISBN: 978-82-8087-339-2
Innbundet, 288 sider
Kr 349,-

For mer informasjon om bøkene og forfatterbesøket, kontakt

Markedssjef