Ekspert tror på Chelsea i årets Premier League

Report this content

Ekspert tror på Chelsea i årets Premier League Til helga sparkes Premier League i gang igjen. Dag Solheim tror det er duket for Chelsea i år. Sportssjef og programleder i Canal Plus, Dag Solheim tror det blir enda jevnere i toppen enn i fjor, og da blir det med andre ord spenning helt inn. - Jeg har størst tro på Chelsea i år, men jeg tror det blir enda jevnere mellom de tre beste enn i fjor. United er litt svekket, særlig etter salgene av Ronaldo og Tévez. Chelsea har styrket seg noe. Jeg tror vi får en ny ligamester i år og holder en knapp på Chelsea. Jeg er litt usikker på årets Liverpool-utgave. Det blir spennende å se hvor mye salget av Alonso svekker laget, sier Dag Solheim. Dag Solheim er svoren Arsenal-supporter og er naturligvis spent på hva favorittlaget kan få til i år. - Jeg håper selvfølgelig på Arsenal, men har ikke helt trua etter salgene av Adebayor og Touré til Manchester City. Disse spillerne kommer selvfølgelig til å bli savnet. Men Wenger er en luring, og Arsenal kan overraske, sier Solheim. - Hva med Manchester City? Kan de bli å regne med i årets liga? - Ja, jeg tror dette kan være året Man City for alvor blander seg inn blant de topp fire. De har et veldig godt lag, og i år har de handlet spillere fra Premier League. Robinho er blitt kjent med ligaen. Jeg tror også det er fornuftig at de har beholdt Mark Hughes som manager. Men City har en historie for ikke å innfri forventninger, sier Premier League-eksperten. - Og i nedrykksstriden? Er det noen opplagte dumpekandidater? - De tre nyopprykkede får det tøft, men jeg tror ikke alle rykker ned. Og så blir jeg veldig overrasket og imponert hvis ikke Hull får store problemer i år, sier Solheim. Spillselskapet Betway.com har blant annet satt sesongodds på vinner, nedrykk og toppscorer. Det kan også spilles på plasseringer for klubber blant de fire beste, seks beste og ti beste. - Også hos oss er Chelsea knepen favoritt i år. Spill på Chelsea som ligamester gir 2.85 i odds. Spill på Manchester United gir 3.25 i odds, mens spill på Liverpool gir en odds på 4.25. Skulle noen andre klubber enn Arsenal (9.00) og Manchester City (13.00) stikke av med ligagullet, kan det bli dyrt for oss, sier pressesjef i Betway.com, Morten Petersen. Dag Solheim tror ikke Chelsea og Manchester United får store problemer i serieåpningen, men han ser ikke bort ifra at det kan komme overraskelser i første serierunde. - Det vil være en bombe hvis ikke Manchester United og Chelsea vinner sine åpningskamper på hjemmebane mot henholdsvis Hull og Birmingham. Jeg ser ikke bort ifra at Tottenham kan slå Liverpool på White Heart Lane. Dessuten skal man alltid se opp for de nyopprykkede lagene i serieåpningen. Det er stor entusiasme rundt Wolverhampton. Jeg tror lett de kan slå West Ham hjemme, sier Dag Solheim. Noen utvalgte kamper i serieåpningen (odds fra Betway.com): Chelsea - Hull City 1.18 6.25 15.00 Wolverhampton Wanderers - West Ham United 2.55 3.25 2.70 Everton - Arsenal 2.95 3.25 2.35 Manchester United - Birmingham City 1.18 6.25 15.00 Tottenham Hotspur - Liverpool 3.25 3.20 2.20 Betway.com er til stede i ti europeiske land og er lisensiert på Malta. For mer informasjon, kontakt: Pressesjef Morten Petersen: 920 55 493