Nye BFGOODRICH® lastebil- og buss-dekkserie lansert på Solutrans

Report this content

BFGoodrich, verdensledende produsent av off-road dekk i over 100 år, lanserer nå en ny serie av lastebil- og bussdekk i Europa.

Den europeiske lanseringen markerer BFGoodrich-lastebildekk som et globalt merke med verdensomspennende dekning, som i tillegg inkluderer tjenester for service og støtte for lastebilbrukere. Det nye sortimentet vil være tilgjengelig fra tidlig 2018 og inkluderer dekk som er tilpasset alle segmenter av lastebil- og bussdekkmarkedet; langdistanse, regional, on-/off-road og bykjøring for bruk i alle sesonger.

BFGoodrich begynte å lage dekk i Akron, Ohio i USA i 1870, og har solgt lastebildekk i over 80 år. Merket er godt etablert på markedet for lastebildekk over hele verden, og selger over 1,6 millioner dekk per år – overalt utenom i Europa. Denne kunngjøringen kompletterer bildet av BFGoodrich som et globalt merke innenfor personbil, 4x4 og lastebildekk!

Den nye 53-dekkserien av styre-, driv- og tilhengerdekk er produsert i Europa, for europeiske flåter på europeiske veier, og er designet for å møte sluttbrukerens krav. Serien vil bli tilgjengelig i fire ulike hjuldiametere – 15”, 17,5”, 19,5” og 22,5”. Den nye serien dekker alle de viktigste lastebilsegmentene, og alle dekkene er M+S og/eller 3PMSF-merket for å opprettholde optimalt grep og mobilitet uansett værforhold.

•  BFGoodrich Route Control; er designet for lastebil-flåter, og tilbyr sikker og langvarig ytelse. Med mulighet for mønsterskjæring og regummiering for å redusere kost per kilometer, er Route Control designet for lastebil-flåter, og tilpasset deres behov for brede dekk foran på styreakselen og 60-serien for å optimalisere nyttelastvolumet.
  •  BFGoodrich Cross Control; tilpasset konstruksjonsarbeid, er disse robuste dekkene med godt grep, blitt testet og utfordret på afrikanske baner. Robust dekkstamme leveres som standard og kan regummieres.
  •  BFGoodrich Urban Control; er spesielt tilpasset passasjerbusser, og er et trygt dekk som produserer lite støy. Det har ekstra sideveggbeskyttelse og er utstyrt med en RFID-chip for enkelt dekkvedlikehold og lagerstyring.

Lanseringen på SOLUTRANS viser ikke bare dekkene, men også tjenester for service og støtte til lastebil og flåtebrukere; de fire hovedpunktene er:

•  Den nye BFGoodrich-dekkserien kan mønsterskjæres og regummieres.
  •  BFGoodrich har så stor tro på produktet at den nye serien blir lansert med en 100 prosent fornøydgaranti i 2018 – for de første 100 dagene av bruk.
  •  BFGoodrich Good Project – hjelper sjåfører, som også er eiere, ved å gi nye firmaer muligheten til å vinne et sett med seks dekk for lastebilen hver tredje måned, samtidig som de etablerer sitt nye firma.
  •  Fra Baja til Dakar – motorsport og racing er en del av BFGoodrich sitt DNA og i 2018 vil BFGoodrich bli offisiell dekkleverandør[1] for den nye Formule Trucks-serien basert på Renault Trucks.

Det nye BFGoodrich-dekktilbudet vil bli lansert og kommersielt tilgjengelig fra januar 2018 på tvers av et europeisk nettverk med mer enn 3000 profesjonelle forhandlere.

[1] BFGoodrich® Route Control standardekk – 385/55 R 22.5 Front / 315/70R22.5 Drive

For mer informasjon vennligst kontakt:
Pressekontakt Michelin Nordic: Lotta Wrangle
Mobil: 46 72 250 07 40, E-post: lotta.wrangle@michelin.com

Om BFGoodrich
Med mer enn 100 års historie tilbyr BFGoodrich dekk for alle typer oppgaver, fra daglig kjøring til off-road, med én fellesnevner: ekstrem ytelse. I Europa, som i USA, er merket knyttet til de største motorsportkonkurransene. BFGoodrich har solgt lastebildekk i over 80 år, og er godt etablert over hele verden på lastebildekk-markedet og selger godt over én million dekk hvert år. BFGoodrich er et merke som er designet av entusiaster for entusiaster, og er presentert i mer enn 140 land. All dekkinformasjon finnes på lastebil.bfgoodrich.no

Tags: