Design og sykkelglede står i fokus når BIKEID ønsker våren velkommen

En ny sykkelsesong er like rundt hjørnet, og sykkelprodusenten BIKEID  presenterer nå to nye, oppgraderte herremodeller og lanserer samtidig nytt tilbehør.

BIKEIDs grunnkonsept er fremdeles det samme som da foretaket ble etablert. Utfra en grunnmodell velger du selv fargen på sykkelens ulike deler, blant annet ramme, dekk, håndtak og kjede. All design skjer enkelt på nettet, med et nesten uendelig antall fargekombinasjoner.

Sykkelens deler har i år gjennomgått en skikkelig oppgradering. De virkelige gullkornene kommer både fra FSA – F. Gimondi (drev) og Duron X (styrelager).

-       Jeg tror at den største forskjellen mellom oss og lignende sykkelkonsepter er at vi ikke bare ”selger farge”. Sykkelens grunndesign, kvalitet og sykkelglede kommer alltid i første rekke. Vi vil aldri tilby en sykkel vi ikke er stolte av, sier Anders Dahlberg, markedsansvarlig i BIKEID.

De tekniske forskjellene, sammenlignet med forårets modell, er at syklene nå er utstyrt med to gir og fotbrems. Sykkelen har såkalt duomatic-nav, noe som betyr at giret er innebygd og at giring skjer med et enkelt pedalspark bakover. Når du vil bremse, trykker du i stedet pedalen helt tilbake, eller bruker håndbremsen. Fordelene med duomatic-nav er mange. De er like vedlikeholdsfrie som 1-girsnav, men har meget liten mekanisk motstand, og man slipper vaiere og spaker.

-       Den store utfordringen vi hadde foran denne sesongen var å utvikle sykkelen vår uten å måtte inngå kompromisser på design. Da Mattias Erlandsson, produktansvarlig hos oss, foreslo at vi skulle relansere duomatic-navet føltes det helt selvfølgelig, så den ideen ble vi begeistret for alle sammen, fortsetter Anders Dahlberg.

Valgmulighetene på designsiden er blitt enda flere i år, bl.a. starter du nå designen din med å velge rammestørrelse (56 cm eller 59 cm). Deretter velger du modell, dvs. om du vill ha vanlig styre eller et racer-inspirert drop down-styre. Sesongens rammefarger er hvit, svart, rød, gul og raw (umalt). Dessuten kan du i år velge farge på setet, som kan vært svart, hvitt eller brunt.

Sykkelen koster 4 600 kroner, inkludert moms.

For å få mer informasjon kan du besøke www.bikeid.se eller kontakte:

Anders Dahlberg, markedsansvarlig i BIKEID.

Tlf.: +46 (0)8 400 26 260

E-post: anders.dahlberg@bikeid.se

BIKEID drives av A Frame AB, og har siden starten i 2009 fokusert på å tilby kundene sine kvalitetssykler som kunden kan sette sitt eget preg på. Foretaket drives i dag av fire personer som har gjort sin felles drøm til virkelighet. Styret er hjemmehørende i Stockholm, der tre av entreprenørene driver sin virksomhet. Den fjerde partneren er stasjonert i Shanghai.

Tags: