Flisekompaniet har valgt BizView

Tradisjonelt sett har Bizview hovedsaklig hatt fokus på tjeneste- og prosjekt-orienterte virksomheter, produserende virksomheter og offentlige virksomheter. Det nye og spennende er at det i løpet av det siste året har vært en økende interesse for Bizview fra Retail-bransjen.

Og det er derfor med stor glede vi ønsker Flisekompaniet inn i den sterkt voksende Bizview-familien. Lars Fjellbirkeland, daglig leder i Bizview Norge, forteller at Bizview i det siste året har samarbeidet med flere av sine skandinaviske partnere for å posisjonere seg inn mot Retail-bransjen.

”Retail er en bransje som har svært store behov for økonomisk styring og planlegging”, fortsetter Lars. ”Samtidig er det en bransje hvor selskapene ofte har mange ulike systemer som skal spille sammen, noe som setter store krav til løsningene for planlegging og beslutningsstøtte. BizView fremstår i dag som en ”universal-nøkkel” som håndterer de fleste behov, noe som gjør BizView til en perfekt match til Retail-bransjen”.

Flisekompaniet er en av de ledende aktørene i det norske markedet for flis. BizView vil integreres som en del av Flisekompaniets eksisterende systemportefølje som f.eks. ERP systemet, POS systemer med mer. Dette vil gi Flisekompaniet underlaget for en forbedret økonomisk styring. Eller for å si det med Bizview sin mantra: BizView – Planning and Reporting the way you want it. Faster.

Om BizView

BizView er en programvare-løsning for prognostisering, budsjettering, rapportering, analyse og konsolidering. Programvaren har et webbasert Excel-lignende brukergrensesnitt, kombinert med kraftig workflow-styring. BizView er en åpen løsning som passer godt med QlikView og Microsofts beslutningsstøtte løsninger. BizView er utviklet av Bizview Systems, med kontorer i Skandinavia. BizView markedsføres av et profesjonelt, globalt partnernettverk. I dag finnes det over 1000 bedrifter som bruker løsninger fra Bizview Systems.

Om Flisekompaniet AS

Flisekompaniet ble stiftet i 1979, og er i dag Norges største landsdekkende kjede innen fliser – med et vareutvalg av produkter til baderommet, uteplassen, naturstein og andre oppussingsprodukter. Flisekompaniet har 25 butikker fra Alta i nord til Stavanger i sør.

Flisekompaniets hovedkontor står for sortimentsutvelgelse og innkjøp, leverandørvalg, kjedemarkedsføring, markedskonsepter, IKT og økonomitjenester, i tillegg til andre relevante servicetjenester for kjedens medlemmer. Hovedkontoret ligger ved Helsfyr i Oslo, sammen med kjedens sentrallager. Selskapets mål er alltid å sørge for god service og optimal varetilgjengelighet gjennom gode løsninger for kjedens kunder.

For mer informasjon kontakt:
lars.fjellbirkeland@bizviewsystems.com eller alexander.pedersen@flisekompaniet.no

For flere pressemeldinger, klikk her

Retail er en bransje som har svært store behov for økonomisk styring og planlegging, fortsetter Lars. Samtidig er det en bransje hvor selskapene ofte har mange ulike systemer som skal spille sammen, noe som setter store krav til løsningene for planlegging og beslutningsstøtte. BizView fremstår i dag som en ”universal-nøkkel” som håndterer de fleste behov, noe som gjør BizView til en perfekt match til Retail-bransjen.
Lars Fjellbirkeland, daglig leder i Bizview Norge