Bonava med investorhandel – kjøper enda en tomt til boligutvikling

Report this content

Bonava har nettopp gjennomført sitt første salg av leiligheter til utleie, og kjøper enda en tomt til utvikling

Salget av 70 utleieleiligheter på Sandsli er Bonava’s første investorsalg, og utgjør en viktig milepæl for boligutvikleren.

‘At vi nå har gjennomført det første investorsalget i Bergen er i tråd med Bonava’s strategi for Norge,’ sier Torben Modvig, direktør for Bonava Norge og Danmark.

Kjøperen til investeringsprosjektet er en profesjonell boligutleier som har valgt å satse på nybygg. Det forventes byggestart i år og overlevering i første halvdel av 2019.

Med store akkvisisjoner på Askøy, Sandsli og Tine meieriet på Minde har Bonava de siste seks månedene kjøpt tomter til utvikling av til sammen ca. 1100 boliger. At interessen på Sandsli fortsatt er stor, understrekes av at boligutvikleren nettopp gjort sitt andre tomtekjøp i området.

I sommer gikk Bonava i salg med sitt første boligprosjekt på Sandsli, og salget går over all forventning forteller Andreas Hovden. ‘Vi ser en etterspørsel av leiligheter som tiltrekker seg forskjellige kundegrupper i området. Området legger til rette for de fleste livssituasjoner med nærhet til arbeidsplasser, gode skoler, Bybanen, innkjøpsmuligheter og aktiviteter,’ sier Hovden. ‘Arbeidsplassene og den gode infrastrukturen i området bidrar til at kundene våre gjør en god investering,’ tilføyer han.

Torben Modvig er ikke i tvil om at det norske boligmarkedet er attraktivt for Bonava. ‘Vi ser et stort potensiale i markedet, og vi opplever det som sunt og stabilt. Bare i 2017 har vi kjøpt byggeretter for ca. 112.000 kvm, og arbeidet med å utvikle organisasjonen i Bergen fortsetter,’ avslutter Modvig.

Pressekontakt: Kommunikasjonssjef Dorte Andersen, 45 41 70 45 07, dorte.andersen@bonava.com

Bonava er et av Nord-Europas ledende boligutviklingsselskaper. Bonava springer ut fra NCC og har skapt hjem og nabolag siden 1930-årene. I dag har Bonava 1600 medarbeidere i Sverige, Tyskland, Finland, Danmark, Norge, St. Petersburg, Estland og Latvia med en omsetning på 13,5 milliarder SEK i 2016. Bonava’s aksjer er notert på Nasdaq børsen i Stockholm.

Tags: