Enda en stor tomteinvestering for Bonava

Report this content

For andre gang på mindre enn to måneder annonserer Bonava nok et tomtekjøp; denne gangen på Sandsli

For litt mer enn en måned siden annonserte boligutvikleren Bonava kjøp av Lønvarden på Askøy, regulert for 480 rekkehus og leiligheter. Nå meddeler selskapet å ha kjøpt et større område ved bybanen på Sandsli.

Tomten ligger sentralt på Sandsli og innen gangavstand til to bybanestopp. Avtalen har vært arbeidet med i en lengre periode og Bonava er allerede kommet langt i utviklingen av prosjektet. Det forventes at de første 31 leilighetene kommer for salg allerede i juni i år.

”Med investeringen på Lønvarden og nå Sandsli viser vi at Bonava satser strategisk på Bergensområdet”, kommenterer regionsjef Andreas Hovden fra Bonava Norge. ”Vi er fortsatt aktive i Åsane med nabolaget LonaParken og har nylig lagt ut et rekkehusprosjekt på Os for salg. Sammen med de to siste investeringene, samt ytterligere prosjekter på vei, gir vi boligkjøperne i Hordaland bedre muligheter for å finne nettopp sin drømmebolig”, sier Andreas Hovden og tilføyer, ”vi har en visjon om å skape gode boliger og nabolag, og de nyinnkjøpte områdene gir muligheter for en aktiv og familievennlig livsstil.”

Bonava opplyser om at de planlegger å bygge tilsammen 200 boliger på Sandsli. Dette i fire punkthus på 5 og 7 etasjer med parkeringkjeller og store balkonger. Prosjektet er tegnet av arkitektfirmaet Rambøll og vil bestå av en rekke forskjellige boligtyper fra 45-115 kvm. De første beboerne forventes å kunne flytte inn i nybygde leiligheter allerede i første halvdel av 2019. Når Sandsli-området er ferdig utbygd vil det romme tilsammen 2000 boliger.

Pressekontakt: Kommunikasjonssjef Dorte Andersen, 45 41 70 45 07, dorte.andersen@bonava.com

Bonava er et av Nord-Europas ledende boligutviklingsselskaper. Bonava springer ut fra NCC og har skapt hjem og nabolag siden 1930-årene. I dag har Bonava 1600 medarbeidere i Sverige, Tyskland, Finland, Danmark, Norge, St. Petersburg, Estland og Latvia med en omsetning på 13,5 milliarder SEK. Bonava’s aksjer er notert på Nasdaq børsen i Stockholm.

Tags: