Umoe kjøper Bravida IKT

Umoe og Bravida ASA inngikk 21.12.04 avtale om kjøp av Bravida IKT.

Bravida IKT er en av de desidert største systemintegratørene av tale, video og datakommunikasjon innenfor norsk IKT-industri. Virksomheten er landsdekkende og den ledende leverandøren av talesystemer til bedriftsmarkedet. Bravida IKT har en årlig omsetning på ca en milliard. Umoe Gruppen, som eies av Jens Ullveit Moe er et av Norges største industrikonsern, med virksomheter innenfor mange bransjer, on- og offshore, og med betydelig internasjonalt engasjement. Gruppen har ca. 6.000 direkte ansatte og en sterk finansiell posisjon. - Bravida IKT er en virksomhet vi har stor tro på. Kompetansen i bedriften kombinert med en unik markedsposisjon gir grunn til å tro, at med solid innsats og tro på fremtiden, skal vi sammen skape den fremste spilleren i dette markedet i Norge, sier Jens Ulltveit-Moe. - Det har vært viktig for sss å finne en industrielt sett god løsning for Bravida IKT. Jeg er sikker på at vi har lykkes i det, med en god og langsiktig eier for kundene våre, det norske bedriftsmarkedet, de ansatte og ledelsen i Bravida IKT AS, sier konsernsjef i Bravida ASA, Amund Skarholt. Umoe har som strategi å ta en tydelig posisjon i norsk tele- og it-industri. Svein Berntsen skal lede denne satsingen og går inn som daglig leder i Bravida IKT. Nåværende leder Bjarne Dybvik blir viseadministrerende direktør og leder av operative virksomheter. Bravida IKT blir kjernen i Umoe gruppens satsing innenfor tele- og IKT-området i Norge. For mer informasjon: Bravida ASA Amund Skarholt tlf 975 59 425 Umoe Jens Ulltveit-Moe tlf 970 68165 Svein Berntsen tlf 450 02600