Ny organisering og nye avdelingssjefer i Oras

Oras sin virksomhet i distrikt Oslo, Akershus og Buskerud leverer komplette VVS tjenester med sine over 300 ansatte. Fra 1. juli vil all rørleggervirksomheten i Buskerud samles under ny lokal ledelse. Ansvaret for å lede rørvirksomheten er gitt Lars Bråten. Lars, som er fra Drammen er 35 år gammel, utdannet rørlegger og har også gjennomført teknisk fagskole. Lars har vært ansatt i Oras siden 2000.

Oras sin prosjektvirksomhet på rør i Oslo og Akershus vil ledes av Thomas Kristoffersen. Thomas er 37 år gammel, rørlegger og bosatt i Våler. Thomas har tidligere arbeidet som avdelingssjef i Bravida, og sist som prosjektsjef på rør i Oras. Begge vil rapportere direkte til Distriktssjef for Oslo, Akershus og Buskerud.

– Vi er veldig fornøyd med at Lars og Thomas har takket ja til sine nye oppgaver. Vi ser gjennom denne endringen at vi får en tydeligere organisering. I Drammen forbedres det lokale tjenestetilbudet gjennom at både service og prosjekt styres lokalt. Oras og Bravida har nettopp samlokalisert seg i Drammen og kan nå tilby en helhetsløsning innen tekniske fag for videre satsning på vekst i lokalmarkedet i Buskerud. For rørprosjekter i Oslo blir det også økt tydelighet og klar fokus på det lokale markedet i Osloområdet. Thomas, med gode meritter fra ledelse og gjennomføring av prosjekter vil styrke oss betydelig ved gjennomføring av pågående og kommende prosjektoppdrag i et av Norges største markeder sier Knut Sigvartsen, Distriktsjef i Oras AS.

Knut Sigvartsen uttaler videre at endringene i organisasjon av distriktet er et ledd i arbeidet med å gjøre Oras lønnsomt. Endringen bidrar i tillegg til styrket fagkompetanse og lokal ledelse til reduksjon av kostnader i distriktet gjennom mindre administrativ overbygning, viktige bidrag til å øke konkurransekraften og lønnsomheten.

Oras sin virksomhet inne VVS i Drammen består etter endringen av 60 ansatte, prosjektvirksomheten på rør i Oslo vil ha 133 ansatte.

For ytterligere informasjon, kontakt:
Distriktsjef Oras OAB Knut Sigvartsen, mobil +47 974 87 587

Oras AS er et datterselskap av Bravida Norge AS og er Norges ledende VVS-entreprenør med 13 avdelinger og en årlig omsetning på 1.2 milliarder kroner.  Med våre nær 700 profesjonelle medarbeidere har vi erfaringen og gjennomføringskraften som trengs for å levere skreddersydde og kostnadseffektive vann-, energi-, og klimaanlegg til alle typer bygg i hele landet. Vi får jobben gjort. Garantert.

Tags:

Om oss

Bravida er Nordens fremste totalleverandør av tekniske installasjons- og servicetjenester med ca 10.000 ansatte i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Bravida leverer både spesialtjenester og helhetsløsninger innen elektro, rør og ventilasjon, og tilbyr alt fra design og prosjektering til installasjon, drift og vedlikehold. Bravida er representert på drøyt 160 steder i Sverige, Norge, Danmark og Finland.