Ski-Doo REV-XP 2008-modeller

Valcourt, Québec, 22. februar 2007; BRP har i dag offentliggjort en forproduksjon av Ski-Doo® 2008 snøscootere til sin salgsorganisasjon i Nord-Amerika. Snøscooterne har det helt nye REV_XP chassiset. MX Z™ 800 og Summit™800 er i dette tilfellet bygd om, for å gi organisasjonen mulighet til å oppleve disse revolusjonerende nye snøscooterne under deres vårkampanje i april 2007.

Begge versjonene har Rotax® 800R PowerT.E.K motorer på 151 hk – den kraftigste motoren i både 800ccm og 900ccm klassene.

REV-XP chassiset innebærer en total rekonstruksjon. Nesten hver del er rekonstruert for bedre prestasjon og lettere vekt, hvilket har resultert i maskiner som er fra 18 til mer enn 72 kilo lettere enn tilsvarende modeller hos konkurrentene. I tillegg gjør førerposisjonen til at man får 20 cm ekstra benplass, for både mer kraftfull og mer avslappende kjøring.

Et flertall av Ski-Doo ® modellene vil bli bygget på dette innovative chassiset.

BRP, et privateid selskap, er verdensledende innen design, utvikling, produksjon, distribusjon og markedsføring av motoriserte fritidskjøretøy. Deres portefølje av varemerker og produkter inkluderer: Ski Doo® og Lynx™ snøscootere, Sea Doo® vannscooter og sportsbåter, Johnson® og Evinrude® utombordsmotorer, direkteinnsprutningsteknikker som Evinrude® E TEC®, Can Am™ firhjulinger og roadsters, Rotax®-motorer og go-carts.

®, TM BRP-logoen er varemerker tilhørende Bombardier Recreational Products Inc. eller deres datterselskap. ‡ Alle andre varemerker tilhører sine respektive eiere.
For informasjon:
Om selskapet Om produktet:
Roar Pedersen, Adm.Dir Tor Isaksen, Commercial Product Manager ,Ski-Doo
BRP Norway AS BRP Norway AS
+47 917 68 917 +47 905 71 999
roar.pedersen@brp.com tor.isaksen@brp.com
www.brp.com www.brp.com

Om oss

Vår visjon "Å gi deg den mest innovative, den mest spennende, og den mest ansvarlige rekreasjonsopplevelsen." Våre verdier BRP er lidenskapelig når det gjelder å designe, produsere, distribuere og markedsføre rekreasjonsprodukter. Men først og fremst er BRPs innsats alltid: • kundefokusert, innovativ, respektfull og sosialt ansvarlig• forpliktet til sikkerhet og beskyttelse av miljøet• forpliktet til å generere verdier for forretningsforbindelser og aksjeeiere• forpliktet til å ta vare på ansattes vel og velstand i deres lokalsamfunn. BRP produserer Ski-Doo® og Lynx® snøscootere, Sea-Doo® vannjet og sportsbåter, Johnson® og Evinrude® utenbordsmotorer og Can-AmTM terrengkjøretøy (ATV). Vi lager også RM1 gokarter og de velrenommerte Rotax® motorer som driver ikke bare de fleste av våre kjøretøy, men også motorsykler produsert av andre kjente produsenter, som Aprilia og BMW, og småfly. Vi produserer også et stort utvalg klær, deler og tilbehør, inkludert vår revolusjonerende modulære hjelm og den nye BV2S-hjelmen. Hvert eneste år mottar våre produkter og teknologier, som produseres på tre kontinenter og distribueres i mer enn 80 land, tallrike priser og mye ros fra fagblad så vel som fra designorganisasjoner. Mer enn 6200 ansatte driver videre en tradisjon med innovasjon som strekker seg over 60 år. Deres første anliggende er å tilby deg de beste produktene på markedet når det gjelder pålitelighet, ytelse, slitestyrke, sikkerhet og respekt for miljøet.