Block Watne Gruppen ordreinngang juli 2007

(Oslo 1. august 2007) Block Watne Gruppen ASA hadde en samlet netto ordreinngang i juli på NOK 86,0 millioner mot NOK 86,0 millioner i juli 2006, en økning på 0,1 prosent. Netto ordreinngang i juli for segment Norge var NOK 28,1 millioner (27,4 millioner), opp 2,4 prosent. Netto ordreinngang i juli for segment Sverige var NOK 58,0 millioner (58,6 millioner), ned 1,0 prosent.

Samlet netto ordreinngang til og med juli 2007 er NOK 2 008,5 millioner. Dette er 9,5 prosent høyere enn tilsvarende periode 2006 (NOK 1 834,0 millioner). Segment Norge utgjør NOK 806,3 millioner (NOK 959,6 millioner), ned 16,0 prosent. Segment Sverige utgjør NOK 1 202,2 millioner (NOK 874,4 millioner), opp 37,5 prosent.

Se også oversikt per måned på http://blockwatne.no/page_omBlockWatne.asp?SiId=757&langid=537 og vedlagte grafiske oversikt "Ordreinngang per måned" fra 2006 til dato.

Som følge av kjøpet av Prevesta AB, rapporterer Block Watne Gruppen med effekt fra juni 2007 samlet ordreinngang og fordelingen på segment Norge og segment Sverige. Samlet ordreinngang for januar - juli 2007 og for 2006 er proforma tall.

Block Watne Gruppen melder netto ordreinngang en gang i måneden.

Finansdirektør Ketil Kvalvik, +47 23 24 60 42, +47 907 71 315