BWG Homes ordreinngang mai 2008

(Oslo 2. juni 2008) BWG Homes ASA hadde en samlet netto ordreinngang i mai på NOK 259,5 millioner mot NOK 337,8 millioner i mai 2007, en reduksjon på 23,2 prosent. Netto ordreinngang i mai for segment Norge var NOK 135,8 millioner (112,2 millioner), opp 21,0 prosent. Netto ordreinngang i mai for segment Sverige var NOK 123,7 millioner (NOK 225,6 millioner), ned 45,2 prosent.

Samlet netto ordreinngang per mai 2008:
BWG Homes ASA: NOK 1 331,7 millioner, ned 14,1 prosent, Segment Norge: NOK 658,3 millioner, opp 1,9 prosent, Segment Sverige: NOK 673,4 millioner, ned 25,6 prosent.

Se også oversikt per måned på http://www.bwghomes.no/no/Investor-Relations/Finansiell-info/Ordreinngang/ og vedlagte grafiske oversikt "Ordreinngang per måned" fra 2006 til dato.

Konsernsjef Lars Nilsen, +47 23 24 60 00
Finansdirektør Ketil Kvalvik, +47 23 24 60 42, +47 907 71 315

BWG Homes utvikler, selger og bygger boliger i Norden. Konsernet eier i dag merkevarene Block Watne og Hetlandhus i Norge, Myresjöhus og SmålandsVillan i Sverige. BWG Homes leverer årlig over 2 000 nye boliger gjennom egne boligprosjekter og til kunder med egen tomt. BWG Homes har 1 330 ansatte. Proforma omsetning i 2007 var på vel 3,2 milliarder kroner.