Joakim Henriksson ny VD i BWG Homes AB

Joakim Henriksson er ansatt som VD (administrerende direktør) i BWG Homes AB (Myresjöhus og SmålandsVillan). Henriksson vil tiltre stillingen 5. mai 2014.

Henriksson (47) kommer fra stillingen som sjef for kommersiell prosjektutvikling i Skanska Sverige. Han har vært ansatt i Skanska siden 1987 og har bred erfaring fra ulike lederstillinger innen prosjektutvikling og produksjon av boliger og næringseiendommer, blant annet som regionsjef og distriktssjef.

- Vi er glade for å ønske Joakim Henriksson velkommen til BWG-konsernet. Hans erfaring vil være viktig i arbeidet med å videreutvikle vår svenske virksomhet både innen småhusproduksjon og boligprosjekter, sier Ole Feet, konsernsjef i BWG Homes ASA.

- Jag tycker det ska bli mycket spännande att gå in i BWG Homes AB som har flera starka varumärken. Min målsättning är att förstärka varumärket ännu mer i Sverige och samtidigt utveckla verksamheten genom att styra hela värdekedjan för våra produkter. Jag ser också fram emot att anta VD-rollen i ett företag på min geografiska hemmaplan, sier Joakim Henriksson.

Konsernsjef Ole Feet, tel: +47 900 91 230

Joakim Henriksson, tel: +46 70 655 88 46

BWG Homes utvikler, selger og bygger boliger i Norden. Konsernet eier merkevarene Block Watne og Hetlandhus i Norge, Kärnhem, Myresjöhus og SmålandsVillan i Sverige. BWG Homes leverer årlig omlag 2 000 nye boliger gjennom egne boligprosjekter og til kunder med egen tomt. BWG Homes har 1 040 ansatte. Operativ omsetning i 2013 var på 3,9 milliarder kroner. Mer informasjon om konsernet på bwghomes.no