Byggmax åpner ny butikk i Oslo-regionen

Byggmax åpner nytt varehus på Haugenstua i sommer. Dette er fjerde Byggmax-butikken i Stor-Oslo og det 23. varehuset som er åpnet i Norge siden etableringen i 2007. Etterspørselen etter byggevarer er stadig økende i dette området.

- Konseptet vårt med å handle kjapt, billig og effektivt er spesielt ettertraktet i større byer, og vi har utrolig stor pågang på Byggmax-varehusene i Stor-Oslo. Vi har lenge vært på jakt etter beliggenhet for en ny butikk, og Haavard Martinsens vei 17 har en tomt som passer ypperlig for Byggmax-konseptet. Varehuset på Haugenstua er en svært etterlengtet åpning som vi gleder oss til, forteller Espen Nicolaisen, regionsjef Byggmax Norge.

Kjeden selger byggevarer som trelast, gulv, gips, sement, vinduer, dører og maling til både profesjonelle og private kunder. Visjonen er å tilby kundene gode kvalitetsprodukter til lave priser. Ved at kundene gjør en del av arbeidet selv, kan selskapet holde kostnadene nede.

- Mange byggevarekjeder har flere leverandører og merker av samme produkt, samt 20-30 ganger fler ansatte i butikken. Hos Byggmax har vi utvalgte kvalitetsvarer, lavere bemanning og effektiv anskaffelse og administrasjon. Dette gjør at Byggmax kan selge samme eller lignende produkter som våre konkurrenter med betydelig lavere pris, sier administrerende direktør i Byggmax Magnus Agervald.

Stolt vinner i prisundersøkelser
Byggmax har gjentatte ganger vunnet norske prisundersøkelser. Senest våren 2012 ble Byggmax i Ski kåret til billigst av åtte byggevarekjeder i en pristest utført av TV2 hjelper deg. Her kostet alle materialer som skal til for å bygge en terrasse på 20 kvadratmeter hele 3000 kroner mindre enn i den dyreste butikken. Også ved tidligere prissammenligninger har Byggmax kommet best ut. I avisen Fædrelandsvennens pristest fra august 2011 kom Byggmax klart best ut når priser ble sammenlignet i fire kjeder innen byggevarehandel.

- Vi er stolte over resultatet i disse undersøkelsene. Vårt mål er alltid å være billigst på alle produkter som vi selger og det er derfor vi gir alle våre kunder et prisløfte. Handler kunden hos oss på Byggmax og finner samme produkt til en lavere pris hos en annen lokal byggevarehandel, vil kunden få tilbake mellomlegget pluss ti prosent av summen, sier Agervald.

For ytterligere informasjon, kontakt:
Magnus Agervald, administrerende direktør i Byggmax, +46 76-119 00 20, magnus.agervald@byggmax.se
Espen Nicolaisen, regionsjef Byggmax Norge, 480 84 001, espen.nicolaisen@byggmax.no

Bilder kan lastes ned på:

Tags: