Sommeren - en norsk kjærlighetsflopp

Sommerromantikk er ikke lett å finne. En fersk undersøkelse utført av C-date, Europas største nettjeneste for casual dating, viser at sommeren ikke ble like spennende som mange hadde håpet på. De fleste forventet en sommer full av kjærlighet, men bare 9 prosent lyktes med å forfylle ønsket om forelskelse og romantikk.

- Mange er skuffet over sommeren som var, og setter i stedet retningen mot nettdating, sier Michael Bæk, nordisk ansvarlig for C-date.

Nordmenns forventninger til kjærlighet og sex i løpet av sommeren 2013 ble ikke oppfylt. Nesten 80 prosent av de tilfeldig spurte svarer at de ikke hadde så mye sex som de håpet på.

Bare 9 prosent av norske menn, og 10 prosent av norske kvinner svarer at de hadde en ”kjærlighetssommer” med mange nye og spennende flørter.

13 prosent av mennene og 20 prosent av kvinnene oppgir at de hadde en flørt i sommer, og at flørten var tilnærmet det de forventet.

Selv om sommeren er over finnes det håp for de som vil finne en flørt før vinteren setter inn.

- Når kveldene blir lengre er det mange som setter av mer tid til å være hjemme og fokusere på å finne nye bekjentskaper på nettet. Vinteren er den perfekte årstiden for casual dating, noe vi merker gjennom en 100 prosent økning av medlemsregistreringer i Norge, sammenliknet med resten av året, sier Michael Bæk.

Om undersøkelsen:

Undersøkelsen ble utført i september 2013 av C-date i 12 land: Norge, Sverige, Danmark, Østerrike, Belgia, Frankrike, Tyskland, Italia, Nederland, Polen, Sveits, Australia og Brasil. Total svarte 25 000 personer, hvorav ca. 2000 fra Norge.

For mer informasjon om undersøkelsen og C-date, kontakt:

Livia Podestá, Prat PR, E: livia.podesta@prat.se, M: +46 (0) 734 35 27 07

C-date.no ble grunnlagt i 2008 og er den største nettjenesten for casual dating i Europa og Brasil, med mer enn 8 millioner brukere i 35 land, og over 380 000 medlemmer i Norge. C-date tilbyr den anonymitet og diskresjon som trengs for at man skal kunne leve ut sine fantasier, uansett hvilke, og er det eneste alternativet til tradisjonell matchmaking og X-ratede datingsider. C-date er basert på et unikt matchingsystem hvor medlemmenes personlige preferanser og mål genererer veldig relevante treff, enten man ønsker seg en flørt, et erotisk eventyr eller å få fantasier oppfylt. C-date garanterer opptil 30 kontaktforslag for premiummedlemmer, samt ett kostnadsfritt kontaktforslag til alle nye registrerte medlemmer. C-dates medlemmer, som i gjennomsnitt er mellom 30 og 50 år gamle, tar kontakt med sine matcher via det interne e-postsystemet, noe som sikrer at C-date er sikkert, diskret og anonymt. C-date har 70 ansatte med 20 ulike nasjonaliteter. For mer informasjon besøk www.c-date.no.

Om casual dating

Casual dating er dating uten forpliktelser: ukomplisert, oppfriskende og tilfredsstillende. Casual dating gir menn og kvinner muligheten til å oppfylle deres felles lengsel etter seksuelle eventyr og intim kontakt, uten krav og nødvendigheter. En ny seksuell frihet som bidrar til et eventyrlig og tilfredsstillende erotisk liv.

Tags: