Fågelviksgruppen utnevner ny Administrerende Direktør for Norgestaxi

Truls Moksnes Børresen tiltrer den 2. november som ny Administrerende Direktør i Norgestaxi. Norgestaxi er Norges største taxiforetak og eies av Fågelviksgruppen.

Truls Moksnes Børresen tiltrer som Administrerende Direktør for Norgestaxi den 2. november 2015. Han kommer fra Adecco Norge og rollen som avdelingsleder for Bygg & Anlegg. Han har betydelig ledererfaring fra liknende bransjer, blant annet som Administrerende Direktør i Blåkläder og Motorport, og salgs- markedssjef-roller fra Ford Motor Norge, Harald A. Møller og Hyundai Motor Norway. Truls er 46 år, og har en MBA fra Handelshøyskolen BI i Oslo.

- Fågelviksgruppen har høye ambisjoner for Norgestaxi, og vil fortsette å investere i vekst i det norske markedet både gjennom oppkjøp og en fordobling i antall kjøretøy. Vi kommer til å fortsette utviklingen av ny teknologi, bedre service og tjenestetilbudettil både kunder og løyvehavere/ taxieiere. Vi står foran forandringer og utvikling av både konsept og salgsstrategi. Med betydelige lederfaring fra selskap i vekst kommer Truls til å bli en ressurs for oss,sier Magnus Klintbäck, styreformann i Norgestaxi og Administrerende Direktør for TaxiKurir Stockholm.

- Norgestaxi står foran en veldig spennende utvikling, og jeg ser frem til å lære den norske

taxinæringen å kjenne, og etablere Fågelviksgruppen som den ledende aktøren også i det norske markedet, sier Truls Moksnes Børresen.

Norgestaxi eies av Fågelviksgruppen og er Norges eneste riksdekkende taxiforetak med ca. 1000 tilknyttede løyvehavere/ taxieiere og kjøretøy i Oslo, Buskerud, Stavanger, Bergen og Trondheim. Fågelviksgruppen er en ledende aktør i det nordiske markedet med total ca. 5 500 tilknyttede kjøretøy og rundt 2 500 løyvehavere/ taxieiere. Selskapet har kjente varemerker som TaxiKurir, Taxi 020, Taxi Skåne, Top Cab og Norgestaxi. Gjennom teknologiselskapet Cabonline tilbyr Fågelviksgruppen markedets mest moderne, kostnadseffektive og skalerbare taxisystem, noe som øker både effektiviteten og lønnsomheten for løyvehaveren. Cabonlines mobilapp har allerede blitt lastet ned mer enn 850.000 ganger. Konsernet er etablert i Sverige, Norge, Danmark og Latvia. Fågelviksgruppen eies av H.I.G Capital.

Kontaktpersoner:

Magnus Klintbäck, Administrerende Direktør TaxiKurir Stockholm, mobil +46 (0)70 877 9090,magnus.klintback@taxikurir.se

Truls Moksnes Børresen, Administrerende Direktør Norgestaxi, mobil +47(0)95 12 12 07, tborresen@norgestaxi.no

Tags: