CANAL+ med TV-rettigheter til NHL

C More Entertainment fortsetter å sikre sportsrettigheter. I dag ble det klart at CANAL+ har signert en ny avtale med NHL. I løpet av sesongen 2005-2006 kan CANAL+ som eneste aktør i Europa vise over 500 timer ishockey direkte fra NHL.

Avtalen innebærer at CANAL+ eksklusivt kan vise majoriteten av alle lørdagskampene og samtlige av kampene torsdag natt. CANAL+ har dessuten muligheten til å vise ytterligere en kamp i uken, samt Conference Play-off kamper og rettigheter til å vise Stanley Cup finalene. C More Entertainment AB med varemerket CANAL+, er Nordens ledende betal-tv selskapet med avdelinger i Norge, Sverige, Finland og Danmark. Med nye rettigheter for NHL, i tillegg til Elitserien i Sverige og SM-liiga i Finland har CANAL+ avtale med tre av verdens beste hockeyligaer. For ytterligere informasjon vennligst kontakt: Peter Harryson, nordisk sportssjef, tlf. 00 46 70 358 29 83.