1 million får Zebra til jul

(Fornebu 20.12.2005) TV2 Zebra blir tilgjengelig for Canal Digitals kabel-TV kunder. Den nye kanalen tilbys allerede fra tirsdag 20. desember og blir Canal Digitals julegave til nærmere 1 million kabel-TV-seere.

”Det er kundene som har bestemt hvilken TV-kanal som skal inn på den nye kanalplassen. Det er hyggelig å kunne imøtekomme dette ønsket nå rett før jul”, sier Svein Erik Davidsen, administrerende direktør i Canal Digital Norge. I en spørreundersøkelse foretatt av MMI i høst, der alle aktuelle TV-kanaler ble vurdert, havnet TV2 Zebra øverst på TV-seernes ønskeliste. For å gi seerne denne muligheten har Canal Digital tatt i bruk en kanalplass som tidligere ikke har vært tilgjengelig. TV2 Zebra er allerede tilgjengelig for Canal Digitals parabol-seere. Svein Erik Davidsen minner også om at alle som ønsker å se TV2 Zebra må søke opp kanalen på TV-apparatet. Prisen forblir den samme selv om det nå kommer en ny TV-kanal. Kanalplassen som tas i bruk for TV2 Zebra kan i noen områder få signalforstyrrelser. Dette gjelder særlig i områder som ligger nært en radio-sender. Canal Digital kan derfor ikke garantere fullgod bildekvalitet i alle områder. Disse forholdene er årsaken til at denne kanalplassen ikke er benyttet tidligere, og distribusjon på denne kanalplassen er derfor også bare en prøveordning. På juleprogrammet kan TV2 Zebra-seerne glede seg over film gjennom hele romjulen, Mikke Mus-kavalkade på selveste julaften, underholdningsdokumentar om hvordan "Frustrerte fruer" blir laget og siste semifinale i "Frøken Norge 2006". Dessuten blir det nedtelling av de mest minneverdige øyeblikkene i TV, film og musikkhistorien i "101 underholdningsglimt". ”Jeg kan blant annet røpe at vi kommer med en tung Idol-satsing som inkluderer egne norske audition-programmer og full pakke med ”American Idol” ”, sier kanalsjef Geir Mikalsen i TV2 Zebra. Han lover dessuten at film fortsatt blir en viktig satsing for kanalen, og at spansk fotball fortsetter i helgene. For ytterligere informasjon om Canal Digital og kanalendringen henviser vi til www.canaldigital.no eller Canal Digitals egen informasjonskanal. For informasjon om TV2 Zebra henviser vil til www.tv2zebra.no . For mer informasjon kontakt: Informasjonssjef Cathrine Barth-Nossum, Canal Digital, mobil: + 47 9181 2429. Om Canal Digital Canal Digital AS er Nordens ledende TV-distributør og et heleid selskap i Telenor. Canal Digital har hovedkontor i Norge og datterselskap i Sverige, Danmark, Norge og Finland. De nordiske datterselskapene har ansvar for det enkelte lands salg, markedsføring, kundeservice og kontakt med nasjonale kringkastere. Mer enn 2,9 millioner nordiske husholdninger får direkte eller indirekte TV-signaler fra Canal Digital. Canal Digital distribuerer 80 TV-kanaler og 20 musikkanaler, samt internett til kabel-TV-kunder og spill.