Capgemini viser ledelse i bransjen

Capgemini går til topps i kategorien “Showcases Leadership for Service Partners” under SAP Pinnacle Awards

Pressekontakt:
Gunilla Resare
Tel.:+ 47 45 00 25 42
E-mail: gunilla.resare@capgemini.com

Capgemini ’viser ledelse i bransjen’

Oslo, 23. mai 2008 – Konsulentkjempen Capgemini vant årets SAP Pinnacle Award for å utvise lederskap blant servicepartnere. Utmerkelsen ble tildelt denne uken under en seremoni i Berlin. Det ledende programvareselskapet SAP hedrer selskaper som utviser eksepsjonelt godt samspill i partnerskap med SAP og sine andre klienter. Capgemini vant prisen ”Showcases Leadership for Service Partners”. Dette demonstrerer Capgemini - gruppens lange erfaring i å utvikle innovative SAP -løsninger for sine klienter.

Foruten seieren i klassen “Showcases Leadership for service Partners” ble Capgemini nominert i kategoriene “Thought Leadership for Service Partners” og “Collaborative Revenue Contribution”, samt “Customer Satisfaction”.

Øyvind Stensby, Principal, SAP Practice Manager i Capgemini Norge, sier i en kommentar: ”Vi er veldig fornøyd med det harde arbeidet vi har lagt ned innen Enterprise SOA blir anerkjent på denne måten. Det er en høythengende pris.”

Under prisseremonien i Berlin understreket SAP at samspillet med Capgemini har nylig resultert i en rekke Pinnacle-priser så vel som mange suksessfulle prosjekter for klienter. Capgemini ble trukket frem som en nøkkelressurs innen Enterprise SOA under prisutdelingen.

”Capgemini har allerede en sterk track-record innen Enterprise SOA, og det er en målsetning for oss å hjelpe våre kunder til innovasjon gjennom nyvinnende teknolog,,” sier Stensby.

Om Capgemini
Capgemini er en internasjonalt ledende leverandør av Consulting, Technology og Outsourcing tjenester. Gjennom en forpliktelse for felles suksess og aktiv bruk av vårt globale nettverk, ledende teknologipartnere og verktøy, hjelper vi våre kunder til å oppnå bedre og vedvarende forretningsresultater. Denne metodikken kalles the Collaborative Business Experience®. Capgemini har over 83 000 ansatte globalt og omsatte for 8,7 milliarder Euro i 2007.

I Norge har Capgemini kontorer i Oslo, Bergen, Fredrikstad, Stavanger og Trondheim med totalt over 700 ansatte.

Ytterligere informasjon og kontaktadresser er tilgjengelig på www.capgemini.no